W drodze do Lwowa znajdują się dwa pierwsze niskopodłogowe tramwaje, które wcześniej jeździły w Bernie. Firma przewozowa Bernmobil przekaże łącznie 11 tramwajów Vevey wraz z częściami zamiennymi. Do Lwowa mogą też trafić pojazdy z Bazylei. Od niedawna zaś jeżdżą też berlińskie tramwaje.
Częściowo niskopodłogowe tramwaje Vevey (ACMV/Düwag/ABB) Be 4/8 o długości 31,030 m i szerokości 2,2 m mieszczą 242 pasażerów, z czego 62 na miejscach siedzących. Udział niskiej podłogi wynosi 70%.
Przekazywane teraz pojazdy były pierwszymi w Szwajcarii tramwajami z niską podłogą. Pojazdy z przełomu lat 80. i 90. są wycofywane z ruchu po ponad 30 latach w związku z
dostawami Tramlinków.
Tramwaje po dostawie do Lwowa nie będą musiały być przebudowywane, gdyż w obu miastach jest ten sam rozstaw szyn. Pojazdy mają kursować na liniach 1 i 7. Konieczna będzie jednak przebudowa pięciu przystanków.
Do końca roku dostarczone zostaną cztery kolejne tramwaje, a ostatnia partia składająca się z pięciu wozów – w 2025 r. Szacuje się, że pojazdy będą mogły być eksploatowane przez kolejne 10-12 lat. Projekt jest wspierany przez Szwajcarski Sekretariat Stanu ds. Gospodarczych (SECO).
Na tym jednak nie kończą się dobre wieści dla Lwowa. SECO zgodził się na bezpłatne przekazanie kolejnych wozów – tym razem z Bazylei od przedsiębiorstwa Baselland Transport. Chodzi o 23-25 częściowo niskopodłogowe tramwaje Schindler Be 4/8 o długości 26 m i do 10 wagonów Be 4/8 o długości 19 m. Te drugie mają być wykorzystane jako dawcy części. Stare tramwaje są wycofywane z ruchu w związku z
dostawami pojazdów Tina od Stadlera. Umowa o przekazaniu tramwajów ma zostać zawarta do końca roku, a dostawy nastąpią już w styczniu 2025 r.
Warto nadmienić, że w sierpniu na tory wyjechały pierwsze tramwaje KT4D z Berlina, które zostały skierowane do obsługi linii 3 i 6. Berlin przekazał w sumie 12 pojazdów, które są przebudowywane i dostosowywane do lwowskiego rozstawu szyn, wynoszącego 1000 m.