MPK w Tarnowie rozpisało niewielki przetarg na zakup jednego, dwunastometrowego autobusu miejskiego, napędzanego CNG. Na tę transakcję przewoźnik chce wydać nie więcej niż 1,3 mln zł netto.
Przedmiotem przetargu jest dostawa całkowicie niskopodłogowego autobusu miejskiego o długości 12 metrów. Pojazd będzie zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG i zastąpi starszy autobus zasilany silnikiem diesla. Według życzenia zamawiającego konstrukcja nadwozia musi zapewniać 20 lat użytkowania bez remontów generalnych. Konstrukcja ma być wykonana w technologii stosującej aluminium, kataforezę elektrolityczną, lub stal nierdzewną, ale w Tarnowie preferują i najwyżej punktują to pierwsze rozwiązanie.
MPK Tarnów wymaga określonej konstrukcji systemu dystrybucji powietrza klimatyzacji oraz dużej mocy agregatu dla zapewnienia jak najlepszej wydajności chłodniczej systemu. Pojazd zostanie wyposażony w system gaszenia komory silnika oraz w defibrylator AED. Dodatkową wygodę pasażerów stanowić będzie przyklęk na przystanku, rampa dla wózka inwalidzkiego oraz stosowane od kilku lat drzwi otwierane na zewnątrz z potrójnym zabezpieczeniem przeciw przytrzaśnięciu. Tak jak w obecnie użytkowanych autobusach, także i w tym zamontowane zostaną ładowarki USB.
Napęd gazowy zostanie uzupełniony o gazowy agregat grzewczy (zamiast stosowanego dotąd w Tarnowie na olej napędowy). Punktowane będą też m.in. system rekuperacji star-stop z super-kondensatorami i dachowe panele fotowoltaiczne ładujące akumulatory.
Wymagana jest 3-letnia gwarancja całopojazdowa oraz 5-letnia gwarancja na układ napędowy i 10-letnia aktualizacja oprogramowania serwisowego.
Na oferty czekają w Tarnowie do 10 września. W przetargu cena będzie stanowić zaledwie połowę wagi oceny ofert. Pozostałe punkty będą do zdobycia za kryteria techniczne (47 proc.) i ekologiczne, czyli emisję związków chemicznych wchodzących w skład smogu (3 proc.).
Producent będzie miał na dostawę 180 dni od daty podpisania umowy. Należy spodziewać się więc dostawy do Tarnowa na wiosnę 2020 r.