Zgodnie z planem jeszcze przed końcem kwietnia MPK Tarnów ogłosiło przetarg na pięć niskopodłogowych autobusów napędzanych skroplonym gazem ziemnym. Jeśli spółka otrzyma unijne dofinansowanie w najbliższych latach kupi jeszcze 40 takich pojazdów, co stanowi połowę taboru.
Na razie autobusy zostaną kupione na kredyt. MPK nie opublikowało jeszcze dokumentów przetargowych, ale najprawdopodobniej chodzi o autobusy 12–metrowe, bo jednym z wymogów wobec dostawcy jest możliwość wykazania się w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jedną dostawą takich właśnie pojazdów, napędzanych LNG i spełniających normę emisji spalin LNG.
Oferty można składać do 8 czerwca. Wśród kryteriów oceny ofert 70 proc. będzie stanowić cena, a aż 27 proc. kryteria techniczne. Dodatkowo wagę 3 proc. ma stanowić – jak to określono w ogłoszeniu – „ekologia”. Zamawiający przewiduje, że dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu 5 miesięcy od daty podpisania umowy.
O planach wymiany taboru przez tarnowskiego przewoźnika
już pisaliśmy. Dla tamtejszego MPK to konieczność, bo blisko sto autobusów którymi dysponuje to często przestarzałe maszyny, z których niektóre pamiętają jeszcze lata 80–te. MPK kończy się umowa na obsługę komunikacji miejskiej. Nowy przetarg na wszystkie miejskie linie rozpisano na rok, więc za kilkanaście miesięcy przewoźnik znów będzie musiał walczyć o możliwość świadczenia usług.
Przetarg to okazja na kontrakt dla Solbusa. Fabryka upadająca, z powodu niespłaconych wobec ZUS i Urzędu Skarbowego należności, ma zostać przejęta przez dotychczasowego dystrybutora Lider Trading. To właśnie Solbus rozwija w Polsce technologię napędu LNG. Takie autobusy sprzedał w ostatnich latach do Olsztyna i niedawno do Warszawy.
O sytuacji miejskiego przewoźnika w Tarnowie czytaj w Monitorze.