Partner serwisu
Komunikacja

Time4BUS - innowacyjność w systemie zarządzania transportem zbiorowym – zliczanie pasażerów; plany na rozwój firmy.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
29-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny, Time4BUS

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Time4BUS - innowacyjność w systemie zarządzania transportem zbiorowym – zliczanie pasażerów; plany na rozwój firmy.
fot. Time4Bus
Sylweriusz Gasek prezes zarządu GenesisMobo, dyrektor ds. rozwoju, powie nam o systemach zliczania pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej, innowacyjnym rozwiązaniu na skalę kraju w zarządzaniu infrastrukturą przystankową, a także podsumuje dotychczasowe osiągnięcia.

Zapraszamy na czwartą i ostatnią część rozmowy (trzecią część można przeczytać tutaj LINK).

Transport Publiczny: Mówiliśmy o platformie Time4BUS, dostępnych modułach, rozwiązaniach, o aplikacji mobilnej dla pasażera o tej samej nazwie, monitoringu wizyjnym. Pewnie nie wszyscy wiedzą, ale od dłuższego czasu, skutecznie i prężnie udało Wam się rozwinąć system zliczania pasażerów. W jaki sposób on działa i co dzięki niemu możemy zyskać, w zasadzie zyskuje użytkownik?

Sylweriusz Gasek: Zliczanie pasażerów odbywa się za pomocą urządzeń – bramek zliczających zamontowanych przy każdych drzwiach w pojeździe. Technologia ta śledzi ruchy i w przypadku otwarcia drzwi oraz dokonywanej wymiany pasażerskiej, liczy ile osób wysiadło i wsiadło, dając również informację ile pasażerów znajduje się w pojeździe. To wszystko oczywiście w połączeniu z naszą platformą i dedykowanym modułem monitoringu i raportami ze zliczania pasażerów, daje pełny obraz ilości przewiezionych pasażerów. Wyświetlane dane na mapie pozwalają ocenić, czy w danym pojeździe na danym kursie jest duże zainteresowanie, czy raczej wożone jest przysłowiowe „powietrze”. Gdyby wystąpiła ponownie pandemia, na podstawie przesłanych danych, organizator czy operator transportu może stwierdzić, czy w danym momencie kurs konkretnej linii należy „bisować”, tak jak to miało miejsce podczas pandemii.

Również planiści podczas układania rozkładów jazdy, mogą śmiało opierać się na raportach z systemu zliczania pasażerów i łatwiej planować siatkę połączeń, trasy linii na podstawie dostępnych danych.

I tutaj warto wspomnieć o przetargu na cały system zliczania pasażerów, organizowanym przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię, w którym oferta GenesisMobo okazała się najkorzystniejsza.

Sylweriusz Gasek: Dokładnie tak. W rozstrzygniętym w maju 2021 r. przetargu na dostawę, montaż i utrzymanie systemu zliczania pasażerów, nasza firma została wybrana, jako główny dostawca centralnego systemu połączonego z platformą Time4BUS. Przetarg dotyczył zbierania danych z bramek liczących oraz przetwarzania ich w dalszym procesie w postaci raportów. Zamawiający położył duży nacisk na diagnostykę z jednoczesną szybką reakcją w jak najkrótszym czasie, jeżeli nastąpiłaby awaria urządzenia. Główną potrzebą zamówienia systemu zliczania pasażerów było zoptymalizowanie wykonywanych kursów i wielkości obsługujących je pojazdów poprzez dostosowanie ich do wielkości pracy przewozowej. Zebrane dane mogą być w późniejszym etapie wykorzystywane do różnych celów. Dla potrzeb GZM-u/ZTM-u w Katowicach, przygotowaliśmy system diagnostyczny, w którym można podejrzeć dane techniczne bramki. Powoduje to szybszą reakcję w przypadku wystąpienia awarii urządzenia zliczającego. W chwili obecnej, wyposażyliśmy ponad 300 pojazdów w system zliczania pasażerów.

Czy to jedyna dodatkowa rzecz, która przyjęła się w GZM/ZTM w Katowicach? Wasza firma przygotowała również interfejs umożliwiający zarządzanie infrastrukturą przystankową?

Sylweriusz Gasek: Chciałbym tutaj zaznaczyć, że system, który funkcjonuje w ramach platformy Time4BUS, jest innowacyjny na skalę kraju. Nie przypominam sobie, by nasi konkurenci posiadali takie rozwiązanie a to właśnie od ZTM-u Katowice ten projekt się rozpoczął.

Na jakiej zasadzie działa taki interfejs?

Sylweriusz Gasek: Dedykowany panel posiada tak naprawdę kilka modułów, menedżer przystanków, mapę infrastruktury przystankowej, oczywiście panel administratora, raporty i mobilny menedżer przystanków.

Menedżer przystanków to baza, gdzie zarządzamy danymi odnośnie przystanków. Tutaj je dodajemy, usuwamy i modyfikujemy.

Określamy atrybuty, wyposażenie i linie komunikacyjne, jakie zatrzymują się w danym miejscu. Z tej pozycji użytkownik może stacjonarnie tworzyć zgłoszenia zewnętrzne i wewnętrzne, dotyczące naprawy infrastruktury przystankowej czy uzupełnienia brakujących elementów.

Narzędzie to, wykorzystać możemy także do wykonywania inwentaryzacji przystanków, co w przypadku dużych miast jest bardzo przydatne i co raz częściej spotykane. Mobilny menedżer przystanków pozwala serwisantom za pomocą aplikacji i telefonu, zarządzać przypisanymi zleceniami, dodawać do nich zdjęcia, opisy, dzięki czemu pracując w terenie, nie muszą mieć ze sobą laptopa, czy przesyłać danych z telefonu do komputera i dopiero obsługiwać zdarzenie. Poprzez mobilny menedżer, z łatwością przeprowadzimy także wcześniej wspomnianą inwentaryzację. Dedykowany moduł raporty zawiera ponad 20 dokumentów, dzięki którym podsumujemy np. wszystkie bieżące zlecenia z danego okresu, listę zgłoszeń, zleceń, dowiemy się o wykonanych zleceniach i nieterminowo wykonanych pracach. Mamy możliwość pełnego podsumowania wszystkich poczynań związanych z infrastrukturą przystankową i pracą serwisantów. Ponadto, jeżeli określimy dni i rodzaj raportu, którym jesteśmy zainteresowani, to taki dokument w odpowiednich cyklach będzie pojawiał się nam na skrzynce mejlowej bez konieczności ręcznego każdorazowego wprowadzania danych.

Chyba teraz padnie jedno z ważniejszych pytań naszego wywiadu. Nasi czytelnicy poznali Państwa firmę, rozwiązania, jakie możecie dać przyszłym klientom i tym już obecnym – zatem jakie są plany na dalszy rozwój firmy GenesisMobo i marki Time4BUS?

Sylweriusz Gasek: Na rynku transportu zbiorowego jest dzisiaj niemały wybór. W obecnych czasach trwa nieustanna walka o klienta, ale niektórzy idą na ilość, zapominając, o jakości. A to właśnie ona odgrywa kluczową rolę w całym procesie pozyskania użytkownika i jego późniejszego utrzymania. Zależy nam na klientach, ponieważ to umacnia pozycję firmy na rynku i otwiera szersze perspektywy rozwoju, możliwości realizacji nowych kontraktów, ale małymi krokami realizujemy zakładane przez nas cele. Realnie, chcemy aby nasz produkt w postaci platformy i aplikacji Time4BUS zaistniał na jeszcze większym obszarze Polski, niewykluczone, że kiedyś i części rynku europejskiego. W dużych, przeważnie miastach wojewódzkich, gdzie króluje od lat przyzwyczajenie do jednego programu, Time4BUS ma być powiewem świeżości, czymś nowym, lepszą alternatywą – właściwym wyborem, czego efektem będzie uproszczenie zarządzania transportem.

Ponadto, realizujemy kilka nowych projektów dla kluczowych klientów. W naszym portfolio pojawiają się następne miasta i kolejne produkty tworzone dla branży szynowej. Rozwijamy dziedzinę PR-u, uczestniczymy we wdrożeniach już na poziomie produkcji pojazdów, ale co najważniejsze, nieustannie dbamy o relacje z klientem. O marce Time4BUS już dzisiaj się sporo mówi, ale jestem głęboko przekonany, że za jakiś czas każdy przekona się o naszych możliwościach i dostępnych rozwiązaniach, a pewne stereotypy uda nam się przełamać.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Port Rzeszów-Jasionka powitał milionowego pasażera w 2023 roku

Komunikacja

Port Rzeszów-Jasionka powitał milionowego pasażera w 2023 roku

inf. pras. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka 30 grudnia 2023

Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii

Komunikacja

Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii

Redakcja/inf. pras. 14 października 2022

Metro: 670 tys. pasażerów na dwóch liniach

Przestrzeń

Metro: 670 tys. pasażerów na dwóch liniach

Witold Urbanowicz 06 października 2022

Zobacz również:

Port Rzeszów-Jasionka powitał milionowego pasażera w 2023 roku

Komunikacja

Port Rzeszów-Jasionka powitał milionowego pasażera w 2023 roku

inf. pras. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka 30 grudnia 2023

Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii

Komunikacja

Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii

Redakcja/inf. pras. 14 października 2022

Metro: 670 tys. pasażerów na dwóch liniach

Przestrzeń

Metro: 670 tys. pasażerów na dwóch liniach

Witold Urbanowicz 06 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5