Zapraszamy na drugą część wywiadu. Tym razem naszym rozmówcą jest Dominik Wilga – członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju oprogramowania Time4BUS, który opowie nam o platformie i module rozkładu jazdy.
Pierwszą część wywiadu można przeczytać tutaj.
Transport Publiczny: Jak wiemy Time4BUS to aplikacja mobilna dla pasażerów, ale Pan Arkadiusz wspominał też o platformie, która zaistniała na dobre w 2020 roku. Co takiego możemy w niej znaleźć i w jaki sposób pozwala skutecznie zarządzać transportem zbiorowym?
Dominik Wilga: Platforma Time4BUS to przede wszystkim miejsce, gdzie zaczyna się cały techniczny proces tworzenia komunikacji i każdy znajdzie w niej dla siebie odpowiednie miejsce. Od organizatora i operatora transportu, przez serwis czy dyspozytornię i dział nadzoru ruchu. W zależności od realizowanego kontraktu, klient otrzymuje różną konfigurację dostępnych modułów.
Zazwyczaj jest to mapa dyspozytorska, panel administracyjny, przeglądanie rozkładów jazdy i raporty. W wielu przypadkach menu poszerzamy o dodatkowe funkcjonalności tj. panel alarmów, sygnały – szczegółowe dane eksploatacyjne o pojeździe, monitoring – jeżeli pojazdy wyposażone są w nasze kamery i rejestratory, zarządzanie dedykowaną stroną www i komunikatami w aplikacji mobilnej, czy właśnie rozkład jazdy, bez którego transport zbiorowy nie mógłby prawidłowo działać. Nasza postawa sprawia, że dopasowujemy się do potrzeb użytkownika, bez stosowania niekiedy zbędnych, skomplikowanych schematów działania. Pozwala to na dopasowanie platformy pod realne potrzeby klienta, co również powoduje dalsze, lepsze rozwinięcie produktu.
Na rynku jest niewiele firm, które posiadają rozwiązania systemowe z zakresu układania rozkładu jazdy. Dlaczego zdecydowaliście się uruchomić akurat taki produkt?
Dominik Wilga: Mógłbym ten temat rozwinąć bardzo obszernie, ponieważ jest o czym mówić, ale chcę w kilku prostych hasłach przedstawić czytelnikowi, przyszłym naszym klientom i użytkownikom, dlaczego akurat rozkład jazdy w platformie Time4BUS, powinien ich zainteresować.
Czytelność i przejrzystość – wszelkie dostępne funkcje znajdziemy w jednym miejscu. Nie ma potrzeby przełączania się np. między warstwami, okna nie nakładają się na siebie. Nie stosujemy podziału na wersję podstawową i pro za dodatkową opłatą. To, od czego zaczynamy całą komunikację pod względem technicznym to budowa sieci przystanków, która u nas odbywa się za pomocą nanoszenia punktów na mapę. To prawie tak, jakbyśmy dwoma kliknięciami przypinali pinezki w najpopularniejszych mapach na świecie.
Niezależność – to my, użytkownicy decydujemy, kiedy, w jakiej formie i z jakimi danymi opublikujemy rozkład jazdy. Nie musimy przy każdej, nawet najdrobniejszej, zmianie przesyłać jakichkolwiek plików do naszej firmy z prośbą o wprowadzenie korekt, czy publikację z konkretną datą. Nie musimy ciągle na coś czekać. To użytkownik dostając możliwość tworzenia rozkładu jazdy, sam decyduje, kiedy nastąpią zmiany i wejdą w życie. Nie ograniczamy go pod tym względem.
Indywidualność – w dzisiejszych czasach wielu organizatorów i operatorów prześciga się w byciu najlepszym. Zauważyliśmy, że podejście w mniejszych środowiskach zmienia się przez ostatnie kilkanaście lat i tam, gdzie uruchamiany jest transport zbiorowy, stawiane są duże wymagania. Uwagę zwraca się nie tylko na tabor, ale i detale dla pasażerów. Takim szczegółem są między innymi wydruki przystankowe. Nasza firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta i daje możliwość dopasowania tabliczki przystankowej według własnych potrzeb. Dzięki indywidualnemu podejściu, jesteśmy w stanie wykonać nawet najbardziej wymagający projekt. Jeżeli klient nie ma do końca koncepcji, jak powinna taka tabliczka wyglądać, proponujemy coś z palety tych dostępnych – zarówno podstawowych jak i tych, które z powodzeniem funkcjonują u naszych partnerów.
Istnieje również możliwość zaproponowania dogodnej szaty graficznej przez naszych specjalistów od spraw grafiki i projektowania, co tym bardziej podkreśla wyjątkowość i indywidualność danego projektu.
Integracja – nasze rozwiązania potrafią integrować się z urządzeniami systemów informacji liniowej wielu dostawców, dzięki czemu proces dostarczania danych, nie wymaga przetwarzania ich w kilku systemach.