Partner serwisu
Komunikacja

Time4BUS – innowacyjność w systemie zarządzania transportem zbiorowym – platforma do rozkładów jazdy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny, Time4BUS

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Time4BUS – innowacyjność w systemie zarządzania transportem zbiorowym – platforma do rozkładów jazdy
fot. Time4Bus
Zapraszamy na drugą część wywiadu. Tym razem naszym rozmówcą jest Dominik Wilga – członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju oprogramowania Time4BUS, który opowie nam o platformie i module rozkładu jazdy.

Pierwszą część wywiadu można przeczytać tutaj

Transport Publiczny: Jak wiemy Time4BUS to aplikacja mobilna dla pasażerów, ale Pan Arkadiusz wspominał też o platformie, która zaistniała na dobre w 2020 roku. Co takiego możemy w niej znaleźć i w jaki sposób pozwala skutecznie zarządzać transportem zbiorowym?

Dominik Wilga: Platforma Time4BUS to przede wszystkim miejsce, gdzie zaczyna się cały techniczny proces tworzenia komunikacji i każdy znajdzie w niej dla siebie odpowiednie miejsce. Od organizatora i operatora transportu, przez serwis czy dyspozytornię i dział nadzoru ruchu. W zależności od realizowanego kontraktu, klient otrzymuje różną konfigurację dostępnych modułów.

Zazwyczaj jest to mapa dyspozytorska, panel administracyjny, przeglądanie rozkładów jazdy i raporty. W wielu przypadkach menu poszerzamy o dodatkowe funkcjonalności tj. panel alarmów, sygnały – szczegółowe dane eksploatacyjne o pojeździe, monitoring – jeżeli pojazdy wyposażone są w nasze kamery i rejestratory, zarządzanie dedykowaną stroną www i komunikatami w aplikacji mobilnej, czy właśnie rozkład jazdy, bez którego transport zbiorowy nie mógłby prawidłowo działać. Nasza postawa sprawia, że dopasowujemy się do potrzeb użytkownika, bez stosowania niekiedy zbędnych, skomplikowanych schematów działania. Pozwala to na dopasowanie platformy pod realne potrzeby klienta, co również powoduje dalsze, lepsze rozwinięcie produktu.

Na rynku jest niewiele firm, które posiadają rozwiązania systemowe z zakresu układania rozkładu jazdy. Dlaczego zdecydowaliście się uruchomić akurat taki produkt?

Dominik Wilga: Mógłbym ten temat rozwinąć bardzo obszernie, ponieważ jest o czym mówić, ale chcę w kilku prostych hasłach przedstawić czytelnikowi, przyszłym naszym klientom i użytkownikom, dlaczego akurat rozkład jazdy w platformie Time4BUS, powinien ich zainteresować.

Czytelność i przejrzystość – wszelkie dostępne funkcje znajdziemy w jednym miejscu. Nie ma potrzeby przełączania się np. między warstwami, okna nie nakładają się na siebie. Nie stosujemy podziału na wersję podstawową i pro za dodatkową opłatą. To, od czego zaczynamy całą komunikację pod względem technicznym to budowa sieci przystanków, która u nas odbywa się za pomocą nanoszenia punktów na mapę. To prawie tak, jakbyśmy dwoma kliknięciami przypinali pinezki w najpopularniejszych mapach na świecie.

Niezależność – to my, użytkownicy decydujemy, kiedy, w jakiej formie i z jakimi danymi opublikujemy rozkład jazdy. Nie musimy przy każdej, nawet najdrobniejszej, zmianie przesyłać jakichkolwiek plików do naszej firmy z prośbą o wprowadzenie korekt, czy publikację z konkretną datą. Nie musimy ciągle na coś czekać. To użytkownik dostając możliwość tworzenia rozkładu jazdy, sam decyduje, kiedy nastąpią zmiany i wejdą w życie. Nie ograniczamy go pod tym względem.

Indywidualność – w dzisiejszych czasach wielu organizatorów i operatorów prześciga się w byciu najlepszym. Zauważyliśmy, że podejście w mniejszych środowiskach zmienia się przez ostatnie kilkanaście lat i tam, gdzie uruchamiany jest transport zbiorowy, stawiane są duże wymagania. Uwagę zwraca się nie tylko na tabor, ale i detale dla pasażerów. Takim szczegółem są między innymi wydruki przystankowe. Nasza firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta i daje możliwość dopasowania tabliczki przystankowej według własnych potrzeb. Dzięki indywidualnemu podejściu, jesteśmy w stanie wykonać nawet najbardziej wymagający projekt. Jeżeli klient nie ma do końca koncepcji, jak powinna taka tabliczka wyglądać, proponujemy coś z palety tych dostępnych – zarówno podstawowych jak i tych, które z powodzeniem funkcjonują u naszych partnerów.

Istnieje również możliwość zaproponowania dogodnej szaty graficznej przez naszych specjalistów od spraw grafiki i projektowania, co tym bardziej podkreśla wyjątkowość i indywidualność danego projektu.

Integracja – nasze rozwiązania potrafią integrować się z urządzeniami systemów informacji liniowej wielu dostawców, dzięki czemu proces dostarczania danych, nie wymaga przetwarzania ich w kilku systemach.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Komunikacja

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Jakub Madrjas 12 sierpnia 2023

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Komunikacja

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Jakub Madrjas 15 marca 2023

Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Jakie zmiany?

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Kraków zmienia formę rozkładów

Komunikacja

Kraków zmienia formę rozkładów

Redakcja/inf. pras. 25 marca 2022

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Komunikacja

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Artur Bogdanowicz 05 października 2021

Zobacz również:

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Komunikacja

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Jakub Madrjas 12 sierpnia 2023

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Komunikacja

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Jakub Madrjas 15 marca 2023

Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Jakie zmiany?

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Kraków zmienia formę rozkładów

Komunikacja

Kraków zmienia formę rozkładów

Redakcja/inf. pras. 25 marca 2022

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Komunikacja

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Artur Bogdanowicz 05 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5