Toruń podpisał umowę z firmą Progreg na wykonanie dokumentacji projektowej dla II etapu budowy linii tramwajowej do os. JAR – wzdłuż Watzenrodego i Heweliusza. Dokumentacja, wraz ze wszelkimi decyzjami, ma powstać do połowy przyszłego roku.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla II etapu budowy linii tramwajowej wraz infrastrukturą towarzyszącą do osiedla JAR. Chodzi o odcinek od ul. Strobanda, wzdłuż projektowanych ulic Watzenrodego i Heweliusza, przy której linia tramwajowa ma zakończyć się pętlą tramwajową. Wykonawca musi też uzyskać wszystkie decyzje administracyjne umożliwiające rozpoczęcie i prowadzenie robót budowlanych.
W zeszłym tygodniu – 28 stycznia – Toruń podpisał umowę z firmą Progreg na wykonanie dokumentacji projektowej. Jej wartość to 528,9 tys. zł brutto.
Projekt budowlany ma zostać opracowany w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy. Następnie wykonawca będzie miał trzy miesiące na opracowanie dokumentacji wykonawczej oraz uzyskanie wszelkich zgód na realizację prac.
Przyjęty do projektowania wariant trasy do os. JAR zakłada przebudowę ulic Szosa Chełmińska, Długa, Legionów, Polna, Ugory i Watzenrodego. Na odcinku Szosy Chełmińskiej, od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z Trasą Średnicową Północną, a także na Polnej i Watzenrodego zaplanowano budowę torowiska tramwajowego wraz z przejściami, przejazdami rowerowymi, oraz peronami. Na ul. Hubego przewidziano trójkąt do zawracania tramwajami. Założono też budowę torów odstawczych wraz z myjnią tramwajowo-autobusową. Sumaryczna długość projektowanego torowiska wynosi 13,9 m toru pojedynczego. Przetarg na
budowę pierwszego etapu ma zostać ogłoszony w I połowie tego roku.