Nieco odsuwa się w czasie realizacja ponad 5-kilometrowej trasy tramwajowej do os. JAR na północy Torunia. MZK Toruń planuje ogłosić przetarg na jej budowę w ostatnim kwartale tego roku. Budowa zakończy się w 2022 r.
Budowa trasy tramwajowej do os. JAR będzie największą inwestycją tramwajową w najbliższych latach. Na razie rozpoczęcie prac odsuwa się w czasie. Według ostatnich zapowiedzi przetarg na realizację trasy
miał ruszyć w I połowie 2020 r. Tak się jednak nie stało. – Ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych jest planowane w IV kwartale 2020 r. Inwestycja ma być realizowana w latach 2021-2022 – informuje Paweł Trawiński, kierownik działu marketingu MZK Toruń.
W sumie powstać ma ok. 5,4 km torowiska. – Zakres prac obejmie wykonanie budowę nowego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną, przebudowę ulic i niezbędną przebudowę sieci uzbrojenia technicznego. Przedsięwzięcie dotyczy odcinka od Placu NOT wzdłuż ulic: Szosa Chełmińska, Długa, Polna, Ugory i Watzenrodego do skrzyżowania z ul. Strobanda – mówi Trawiński. Na końcu, przy skrzyżowaniu Watzenrodego i Strobanda, przewidziano trójkąt torowy do zawracania. W dalszym etapie tramwaj
ma dojechać do pętli przy Heweliusza.
Charakterystyczną cechą toruńskiej sieci tramwajowej pozostaje
zbyt mała zajezdnia tramwajowa, w której nie mieszczą się wszystkie pojazdy. Stan ten tym bardziej nie poprawi się po zrealizowaniu
dostaw pięciu kolejnych Swingów. – Nowe zaplecze w tramwajów będzie realizowane w późniejszym okresie. Do czasu jego powstania tramwaje będą odstawiane w zajezdni tramwajowej przy ul. Sienkiewicza i na istniejących pętlach tramwajowych – mówi Paweł Trawiński. Nowe zaplecze miałoby znaleźć się na terenie przylegającym od północnej strony do istniejącej zajezdni autobusowej przy ul. Legionów.