Zabrakło nieco ponad dwóch milionów, by rozstrzygnąć przetarg na przedłużenie budowanej trasy tramwajowej na os. JAR do docelowej pętli przy Heweliusza. MZK w Toruniu właśnie unieważniło postępowanie.
Jak pisaliśmy niedawno, Toruń
otrzyma dodatkowe 25 mln zł z funduszy unijnych na rozbudowę obecnie budowanej trasy tramwajowej do os. Niepodległości (dawniej JAR). Trasa miała się zakończyć pierwotnie na skrzyżowaniu Strobanda i Watzenrodego, gdzie przewidziano trójkąt torowy. W sumie założono budowę ok.11,5 tys. metrów toru pojedynczego wzdłuż Szosy Chełmińskiej, Długiej, Legionów, Polnej, Ugory i Watzenrodego.
Dzięki dodatkowym środkom miasto rezygnuje z budowy trójkąta i zrealizuje trasę w wersji docelowej. W ramach toczącego się przetargu wybudowane zostanie 1,4 tys. metrów toru pojedynczego od Strobanda do pętli przy Heweliusza. Zaplanowano tu dwa perony końcowe i jeden peron początkowy, a także budynek z zapleczem socjalnym, dyżurką oraz punktem sprzedaży biletów.
Oferty poznaliśmy 10 czerwca. Wystartowały trzy podmiot z ofertami na kwoty od 26,089 mln zł do 30,447 mln zł. Wczoraj (21 lipca) MZK unieważniło postepowanie. Spółka uznała, że nie jest w stanie zwiększyć budżetu, określonego na kwotę 23,985 mln zł brutto, do wysokości najtańszej oferty, złożonej przez Progreg Infracity.