MZK Toruń rozpisał przetarg na dostawy 10 nowych elektrobusów klasy maxi z możliwością rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 30 dodatkowych pojazdów. Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,5-12,2 m i szerokości maks. 2,55 m. Maksymalną wysokość określono na 3,5 m (przy czym zamawiający preferuje 3,2 m). Wymagany układ drzwi to 2-2-2 – z wejściem na wysokości 340 mm. Niskopodłogowe pojazdy mają mieścić min. 70 osób (z kierowcą), w tym min. 28 na miejscach siedzących. Kabina kierowcy ma być w pełni wydzielona. Wymagane są żółte poręcze, biletomat na wysokości II drzwi, okna przesuwne lub uchylne, szyby przyciemniane na poziomie 70-80%, ogrzewanie wodne z agregatem grzewczym elektrycznym, hybrydowym bądź zasilanym paliwem płynnym, klimatyzacja, akustyczny system ostrzegania o pojeździe przy niskich prędkościach, kasowniki, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD, nagłośnienie, monitoring.
Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 150 kW, a także magazyny energii umożliwiające przejechanie między ładowniami min. 50 km przy załączonych systemach podkładowych i niekorzystnej temperaturze. Pojemność nie może być mniejsza niż 140 kWh. Wymagana jest rekuperacja – generowanie energii podczas hamowania. Zagwarantowaną żywotność baterii określono na min. 7 lat. Przewidziano ładowanie plug-in zewnętrzną ładowarką o mocy do 120 kW. Wymagane są dwa gniazda. Do tego założono ładowanie pantografem odwróconym o mocy do 400 km/h. Udział towarów i usług z rynku unijnego musi wynosić przekraczać 50%.
Termin składania ofert mija 11 marca. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę siedmiu autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym zasilanym z magazynów energii (bez silnika spalania wewnętrznego) przystosowanych do ładowania mocą min. 200 kW.
O wyborze zdecydują cena (70%) oraz parametry techniczno-eksploatacyjne (30%). Pod uwagę brane będą zużycie energii, przetwornice wysokiego napięcia wykonane w technologii SiC, szyba przednia dzielona w osi pionowej i osobna szyba tablicy systemu informacji pasażerskiej, oś przednia – belka sztywna, wyposażona w stabilizator toru jazdy, spełnienie wymogu homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich, silnik napędowy umieszczony centralnie, sposób ogrzewania, pojemność pasażerska, silnik lub silniki elektryczne zastosowane do napędu pojazdu, wysokość całkowita, koszt eksploatacji w okresie gwarancji.
Na realizację zamówienia podstawowego przeznaczono 12 miesięcy. Do końca czerwca 2025 r. zamawiający może złożyć oświadczenie o woli skorzystania z opcji. Na jej realizację przewidziano również 12 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.