Partner serwisu
Komunikacja

Tramwaj do dw. Zachodniego. Rusza kolejny etap budowy tunelu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
10-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. TW

Podziel się ze znajomymi:

Od nocy z 18 na 19 października Tramwaje Warszawskiej zmieniają organizację ruchu w Alejach Jerozolimskich na wysokości Dworca Zachodniego. Wykonawca rozpoczyna budowę kolejnego odcinka tunelu tramwajowego. Ruch kołowy w obu kierunkach będzie się odbywać po północnej jezdni, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu (w tym buspasy).

Wykonawca tramwaju do Dw. Zachodniego przymierza się do rozszerzenia frontu robót i niebawem rozpocznie budowę tunelu tramwajowego na przecięciu przez Aleje Jerozolimskie. Powstały już „przewiązki” między jezdniami, co umożliwi zamknięcie od nocy z piątku na sobotę 18/19 października jezdni południowej – w kierunku centrum – pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r. a Sokołowskiego „Grzymały”. Kierowcy pojadą w obu kierunkach jezdnią północną. Zachowane będą trzy pasy w każdą stronę – w tym buspasy.

Mieszkańcy proszeni są, w miarę możliwości, o wybieranie alternatywnych tras przejazdu. Aby zmniejszyć utrudnienia i usprawnić przejazd na trasie objazdowej, w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich, łączącym Aleje Jerozolimskie od strony Ursusa i Pruszkowa z al. Prymasa Tysiąclecia, oraz w środkowej części przejazdu pod torami w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostaną udostępnione dwa pasy ruchu.

Tunel tramwajowy będzie budowany metodą podstropową. W pierwszej kolejności wykonawca przystąpi do demontażu warstw nawierzchni i usunięcia kolizji. Następnie rozpocznie wykonywanie murków prowadzących dla ścian szczelinowych oraz wykona przesłonę zabezpieczającą przed napływem wód gruntowych w technologii jet-groutingu. Po wykonaniu ścian szczelinowych i stropu górnego odtworzone zostanie zagospodarowanie terenu na powierzchni (w tym przede wszystkim jezdnia), a dalsze prace będą prowadzone już pod ziemią („od góry do dołu”).

W najbliższych miesiącach nastąpią kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu. Prace w Alejach Jerozolimskich będą prowadzone etapowo – z zachowaniem przejezdności ulicy. Wykonawca będzie zajmować kolejne fragmenty Alej, a ruch kołowy będzie przekładany. Utrudnienia w tym miejscu powinny zakończyć się w okolicach wakacji 2025 r.

Ponadto na przełomie października i listopada 2024 r. wykonawca planuje też rozszerzyć front robót w ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – na odcinku pomiędzy Szczęśliwicką a Grójecką. Tu także kierowy pojadą jedną jezdnią w obu kierunkach.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5