Za dwa miesiące może zakończyć się bardzo długi proces wyboru oferenta w postępowaniu na modernizację linii tramwajowej Łódź – Pabianice na terenie Ksawerowa i Pabianic. Pabianiccy radni uchwalili bowiem zmiany w budżecie, które pozwalają na rozstrzygnięcie przetargu i przystąpienie do realizacji projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny. Linia pabianicka może być jedyną, która będzie funkcjonować nadal po mającym miejsce w ostatnich latach dużym kryzysie podmiejskiej sieci tramwajowej regionu łódzkiego.
Samorząd województwa łódzkiego po wielu miesiącach starań pabianickiego magistratu potwierdził przyznanie temu podłódzkiemu miastu dodatkowych środków na realizację projektu, którego najważniejszym elementem jest remont tramwajowej linii podmiejskiej Pabianice – Łódź.
Łączna wysokość podniesionej dotacji wyniesie ponad 99 mln zł. Wraz ze zwiększonym wkładem miejskim środki te pozwolą na długo oczekiwane rozstrzygnięcie przetargu na realizację inwestycji.
UM Pabianice czeka na wyjaśnienia dotyczące najkorzystniejszej oferty – 20 marca radni miejscy wprowadzili zmiany w budżecie niezbędne do realizacji projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianc. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. – Ich ocena, zgodnie z prawem zamówień publicznych, jest prowadzona w tzw. procedurze odwróconej, tzn. sprawdzana jest najtańsza ze złożonych ważnych ofert – tłumaczy nasza rozmówczyni.
Najkorzystniejszą – jeśli nie będzie ona podlegać odrzuceniu – propozycję złożył Pabianicom bardzo aktywny w ostatnich latach na łódzkim rynku Progreg w kooperacji z firmą Włodan Andrzej Włodarczyk z Pabianic i MPK-Łódź.
Oferenci oczekują za realizację prac 173,7 mln zł brutto. Oferent ten został wezwany do złożenia dodatkowych wyjaśnień, a Urząd Miejski w Pabianicach oczekuje obecnie na dokumenty.
Jedyna trasa, która przetrwa kryzys? – Po wyborze wykonawcy, zgodnie z prawem zamówień publicznych, musimy przesłać dokumenty przetargowe do kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jego zgodzie, o ile nie będzie odwołań do KIO, będzie można podpisać umowę z wykonawcą na realizację projektu – wskazuje dalsze kroki procedury Aneta Klimek. – Uwzględniając czas niezbędny na złożenie i rozpatrzenie ewentualnych odwołań wykonawców do KIO wraz z zapisanym w ustawie PZP terminem przeprowadzenia przez Prezesa UZP kontroli uprzedniej, podpisanie umowy planujemy w maju tego roku – szacuje przedstawicielka zamawiającego.
Linia pabianicka może okazać się jedyną, która przetrwa duży kryzys podmiejskiej sieci tramwajowej, jaki miał miejsce w ostatnich latach. Obecnie ruch zawieszony jest na wszystkich pozostałych trasach: do
Zgierza,
Ozorkowa,
Konstantynowa Łódzkiego i
Lutomierska. Konkretne działania mające na celu wznowienie przewozów mają miejsce
tylko w przypadku pierwszej z nich. Zgierski samorząd nie ogłosił jednak jeszcze przetargu na wykonanie robót.