Wykonawca budowy trasy tramwajowej do Wilanowa szykuje się do kolejnej zmiany organizacji ruchu. Zamknięta zostanie połowa skrzyżowania Belwederskiej, Sobieskiego i u poinformował o kolejnych etapach budowy i uruchomienia nowej trasy.
–
Udostępniliśmy już przejazd Spacerową w dół dla ruchu ogólnego, otworzyliśmy jezdnię Gagarina do Belwederskiej. Udrożnienie tego korytarza do Czerniakowskiej było niezbędne dla utrzymania drożności osiedla Sielce – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
To umożliwiło wykonawcy nowej trasy na przejście do kolejnego etapu prac na sąsiednim skrzyżowaniu – z Chełmską i Dolną. – W I etapie, od 15 stycznia, zamknięty zostanie wylot ul. Chełmskiej. Utrudnienia potrwają do końca maja. Wykonawca będzie musiał przełożyć średnie, niskie napięcie, kanalizację, sieć gazową, kable teletechniki i od oświetlenia, no i zbudować torowisko– mówi Konrad Niklewicz z zarządu Tramwajów Warszawskich. Autobusy linii 119, 141, N31 i N81 pojadą objazdem przez Sielecką i Gagarina.
Drugi etap zapowiadany jest na okres od czerwca. Wpierw jednak muszą zostać udostępnione drugie jezdnie w ciągu Goworka, Spacerowej i Gagarina. – Na razie zakładamy, że kolejne zmiany wejdą w życie od 1 czerwca. Wówczas udrożnimy Chełmską i zamkniemy Dolną. Wtedy wykonawca zabierze się za przekładanie ciepłociągu, co musimy zakończyć przed sezonem grzewczym, czyli do końca września. Dłużej potrwa odtwarzanie docelowej geometrii skrzyżowania i prace będą trwały także po uruchomieniu tramwaju – mówi Niklewicz.
Kolejne zmiany przewidziane są na skrzyżowaniu al. Witosa i Sobieskiego. – Przewidujemy, że przez trzy kolejne miesiące usunięte zostaną kolizje i zbudowane zostanie torowisko – mówi Konrad Niklewicz. – Prace na skrzyżowaniu będą prowadzone ćwiartkami, dzięki czemu zachowana zostanie przejezdność w ciągu Trasy Siekierkowskiej – mówi Tamas Dombi, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem w Urzędzie Miasta.
Kiedy ruszą nowe trasy tramwajowe? – Na Gagarina trwają już pierwsze odbiory. Zakładamy, że uciąglenie torowiska i sieci trakcyjnej w ciągu Spacerowej i Gagarina nastąpi na przełomie marca i kwietnia, ale wszystko zależy od pogody. Tramwaj pojedzie tu wiosną. Jeżeli chodzi o dalszy odcinek, chcemy, by tramwaj pokonywał już całą trasę z Branickiego na początku nowego roku szkolnego – mówi członek zarządu spółki.
Pojawiły się też terminy dla innych inwestycji tramwajowych. W tej chwili trwa budowa torowiska w ul. Kasprzaka. – Uruchomienie tej trasy to perspektywa najbliższych kilku tygodni, być może początek lutego – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Nie ma jeszcze ciągłości torowiska i płyty betonowej pod torowiskiem. O planowanych zmianach w organizacji linii tramwajowych piszemy
tutaj. Latem tego roku
ma ruszyć natomiast budowa torowiska na Rakowieckiej. Trwa uzgadnianie szczegółów z wykonawcą, firmą Balzola.