Jak informuje MZK Toruń, prace przy budowie nowej linii tramwajowej do osiedla Jar toczą się na kilkunastu odcinkach. Spora część robót została już wykonana. Zawansowanie procentowe dla części A, czyli na ul. Watzenrodego od skrzyżowania z ul. Strobanda (z tym skrzyżowaniem), Ugory, Polnej i Legionów do przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego wynosi 72%.
Praktycznie na całym tym etapie gotowa jest już dolna płyta torowa, na większości, np. wzdłuż ul. Watzenrodego od Freitaga do ronda Strobanda, zamontowano już szyny, a przed samym rondem ułożono górną płytę torową. Wybudowano też platformy przystankowe, a wiaty i inne elementy małej architektury zostaną zamontowane na wiosnę. Wiosną będzie też montowana cała sieć trakcyjna, ale wszystkie słupy już stoją.
Na wysokości pasażu handlowego „Polna Park” oddano dla ruchu samochodowego nowy odcinek jezdni i trwa przebudowa sieci teletechnicznej. Wzdłuż ul. Polnej wysiano już łąkę kwietną. Kolejne są przygotowywane wzdłuż ul. Watzenrodego, gdzie kończy się układanie warstwy humusu pomiędzy torowiskiem a jezdnią.
Zaawansowanie na części B, czyli na ul. Legionów od przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego (z tym przejazdem), Rondzie Czadcy, Długiej i Szosie Chełmińskiej do skrzyżowania przy pl. NOT (z tym skrzyżowaniem) wynosi niemal 60%.
Tu na ukończeniu są prace na ul. Długiej, gdzie zamontowane są już szyny. Do wykonania została końcówka płyty górnej torowej przy rondzie Czadcy oraz cała sieć trakcyjna. Najbardziej intensywne prace w tym rejonie toczą się na samym rondzie, gdzie przebudowano sieci podziemne i rozpoczyna się budowa torowiska oraz części drogowej. Podobnie na ul. Legionów od zajezdni autobusowej do przejazdu kolejowego, gdzie trwają rozbiórki starej jezdni. W rejonie ronda trwa też przebudowa sieci podziemnych, ustawianie krawężników wyznaczających przyszły układ drogowy, układanie chodników i ścieżki rowerowej. Z kolei przy przychodni Nowak&Nowak powstaje parking.
Na pl. NOT trwa układanie rozjazdów torowych i montaż szyn. Dalej, od pl. NOT do targowiska miejskiego, odbywa się przebudowa kolizji infrastruktury podziemnej, budowa kanalizacji deszczowej i prace brukarskie na wysokości dużego parkingu targowiska miejskiego. Na odcinku od targowiska do średnicówki torowisko jest już prawie gotowe, a dalej w kierunku Wrzosów trwa korytowanie pod nową linię tramwajową.
Ostatnio Toruń podpisał umowę na dokończenie nowej trasy na osiedle Jar. Więcej o tym
można przeczytać tutaj.