Pierwszy kurs tramwaju z Łodzi do Konstantynowa dotarł do celu praktycznie bez zakłóceń. O 3:15 linia 43 powróciła na mapę łódzkiej sieci komunikacyjnej po przeszło 5 latach przerwy.
Równo z tramwajem po biegnącej wzdłuż torów drodze jechał specjalistyczny dźwig samochodowy łódzkiego MPK. Jego asysta okazała się jednak niepotrzebna: wagon przemierzył trasę do Placu Wolności w Konstantynowie i z powrotem bez problemów. Zarówno nowe torowisko, jak i sieć trakcyjna oraz wszystkie urządzenia dobrze spełniały swoje zadanie. Jedynym wyjątkiem były czujniki przy jednej z mijanek, których ustawienia wymagają jeszcze poprawy.
Historyczny, pierwszy kurs po modernizacji (którego pasażerami w kierunku Konstantynowa byli wyłącznie miłośnicy komunikacji oraz dziennikarze) był obsługiwany wagonem M8CN o numerze 2366. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom na linii 43 – oprócz tramwajów tego typu – można spotkać także wagony GT6N. Ich wspólną cechą jest dwukierunkowość: tylko takie pojazdy mogą zmieniać kierunek na tymczasowym krańcu al. Włókniarzy – Legionów.
W najbliższych latach konieczna będzie wymiana torowiska ul. Konstantynowskiej w Łodzi na odcinku przebiegającym przez park na Zdrowiu. Na razie został on jedynie prowizorycznie udrożniony. Dużym zaskoczeniem był demontaż rozjazdów umożliwiających wjazd na pętlę Zdrowie od strony centrum Łodzi (rozjazdy od strony Konstantynowa pozostały na swoim miejscu).
Mieszkańcy Konstantynowa mogą od dziś podróżować linią 43 w dni robocze
co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 przez większość doby poza nimi. Możliwość dojazdu dalej do Lutomierska zapewnia skomunikowana z tramwajami linia 94, która w drugą stronę dowozi na łódzkie osiedle Retkinia.
Kursy tramwajów podmiejskich do Konstantynowa i Lutomierska
zawieszono 3 marca 2019 r. Prace budowlane przy modernizacji linii
rozpoczęły się dopiero we wrześniu roku 2022. Początkowo planowano zakończenie ich jeszcze w roku 2023.