Na linii South Circular Light Rail w Kaohsiung na Tajwanie wdrożono do obsługi pasażerów tramwaje Alstom Citadis X05. Nowy odcinek trasy o długości 12,8 km z dziewięcioma przystankami zainaugurowano 12 stycznia 2021 roku.
Alstom był odpowiedzialny za dostawę 15 pojazdów Citadis X05, które są w pełni interoperacyjne z obecną siecią miejską w Kaohsiung i planowaną jej dalszą rozbudową. To nie tylko pierwsze tramwaje Alstomu działające na Tajwanie, ale również azjatycka premiera najnowszej wersji Citadis.
– Cieszymy się, że możemy przyczynić się do ekologicznej modernizacji sieci transportu publicznego w Kaohsiung, jednocześnie chroniąc estetykę miasta. Dzięki swojej wydajności, dostępności i łatwiejszej konserwacji tramwaje Citadis zapewnią radykalną zmianę możliwości transportowych miasta, poprawiając komfort podróży – podkreślił Olivier Loison, dyrektor zarządzający Alstom w Chinach i Azji Wschodniej.
Niskopodłogowe pojazdy wyposażone są w podwójne drzwi, dla szybszej wymiany pasażerów, obszerne okna, oświetlenie LED, ergonomiczne i przestronne siedzenia, a także w duże ekrany informacyjne. Poza tym posiadają innowacyjne rozwiązanie do ładowania Autonomy i mogą magazynować zgromadzoną energię przy hamowaniu. System HVAC, wykorzystywany przy ogrzewaniu, wentylacji oraz klimatyzacji, pozwala natomiast zmniejszyć zużycie energii o 25 proc.
Tramwaje Citadis X05 nadają się do recyklingu w 97 proc. Pojazdy zostały wyprodukowane w ośmiu zakładach Alstomu we Francji. Fabryka La Rochelle odpowiadała za projekt i montaż, Aix en Provence za system kontroli bezpieczeństwa, Le Creusot za podwozie, Ornans za silniki, Tarbes za wyposażenie systemu trakcyjnego, Valenciennes za wnętrze, Villeurbanne za elektronikę, a Vitrolles za system zasilania Citadis Ecoswitch.
Tramwaje gamy Citadis jeżdżą w dużych miejskich ośrodkach całego świata od 20 lat. Do tej pory sprzedano ponad 2800 takich pojazdów. Citadis X05 będzie m.in. kursować po trasach Aten, Awinionu, Caen, Frankfurtu, katarskiego Lusajl, Nicei, Paryża i Sydney.
Obwodowa linia tramwajowa w Kaohsiung utworzy pętlę o długości 22,1 km. Podróżni będą mieć do dyspozycji 37 przystanków. Pierwszy etap z 14 przystankami został oddany do użytku w październiku 2015 roku. Drugi z dodatkowymi dziewięcioma przystankami służy pasażerom od 12 stycznia bieżącego roku. Ostatni odcinek, domykający pętlę, o długości 9,3 km, wzbogaci trasę o 15 przystanków. Jego ukończenie planowane jest na 2023 rok.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.