Tramwaje Śląskie właśnie unieważniły oba przetargi na dostawy nowych tramwajów. Spółka chciała kupić wagony 13- oraz 25-metrowe. W obu przypadkach jedyne otrzymane oferty, odpowiednio Modertransu i Pesy, znacznie przekraczały budżet spółki.
Tramwaje Śląskie prowadziły dwa przetargi na dostawy nowych wagonów tramwajowych. Przewoźnik poszukiwał dostawcy 10 nowych, jednoczłonowych wagonów o długości co najmniej 13,5 metra, mieszczących 90 pasażerów, a także 40 lub nawet 65 tramwajów dłuższych, o długości od 22 do 25 metrów, które miały mieścić minimum 155 pasażerów.
W obu postępowaniach wpłynęła tylko jedna oferta. Nowe,
krótkie tramwaje chciał dostarczyć tylko Modertrans, który dostarczył już Tramwajom Śląskim 16 takich wozów, jedno- oraz dwukierunkowych. Oferta Modertransu została wyceniona na 101,721 mln złotych, natomiast budżet śląskiego przewoźnika był dużo niższy i wyniósł niespełna 64 mln złotych.
W przetargu na dostawę 25-metrowych wagonów swoją
ofertę złożyła tylko Pesa, wyceniając podstawę wraz z opcją (obejmującą zamówienie kolejnych 25 tramwajów) na 1,137 miliarda złotych brutto. Tramwaje Śląskie przygotowały na sfinansowanie tego zamówienia kwotę 897 mln złotych brutto. Warto zaznaczyć, że przewoźnik chciał zakupić (licząc podstawę i opcję) łącznie 55 jedno oraz 10-dwukierunkowych tramwajów.
Śląski przewoźnik zdecydował, że nie jest w stanie znaleźć brakujących środków na zakup nowych wagonów i właśnie unieważnił oba postępowania. Tramwaje Śląskie chciały dofinansować zakup ze środków z KPO oraz programu FEnIKS.
O dokładnej specyfikacji krótkich tramwajów
pisaliśmy tutaj, natomiast z wymaganiami stawianymi wozom 25-metrowym
można przeczytać tu.