Bez pompy i fajerwerków, bez błysku fleszy i tłumu gapiów – w piątek 23 października nowe wagony Pesa 2017N rozpoczęły służbę liniową w barwach spółki Tramwaje Śląskie . Pierwszą linią, na którą trafiły nowe wagony, jest linia nr 36 obsługująca relację: Katowice Brynów Huberta – Katowice Szopienice pętla.
Do tej pory do zajezdni w Katowicach Zawodziu bydgoski producent dostarczył sześć wagonów serii 2017N – 25-metrowych. Spośród nich cztery wagony przeszły pozytywnie procedurę odbiorową, a piąty wagon jest w trakcie odbioru. W weekend 24/25 października spodziewana jest dostawa siódmego wagonu. – Po pozytywnych obiorach dwa pierwsze wagony rozpoczęły swoją pracę na linii nr 36. W kolejnych dwóch odebranych wagonach szkolą się nasi motorniczowie – mówi Jacek Kaminiorz, dyrektor eksploatacyjny spółki Tramwaje Śląskie.
Linia nr 36, na którą skierowane zostały dwa pierwsze nowe wagony, obsługuje trasę na terenie Katowic – między pętlą w Brynowie a pętlą w Szopienicach. – Zawsze staramy się w miarę możliwości początkowo nowe wagony posyłać na trasy w pobliżu zajezdni, w której dany typ wagonu stacjonuje. Dzięki temu, w razie problemów możemy szybko reagować, choć mamy nadzieję, że wagony te będą się sprawować dobrze i nie będzie z nimi kłopotów – zauważa Jacek Kaminiorz.
Wprowadzenie nowego typu taboru zwykle wiąże się z jakimś wydarzeniem, atrakcjami dla pasażerów, spotkaniem z dziennikarzami. – Okoliczności pandemiczne nie sprzyjają takim wydarzeniom, dlatego tym razem nowe wagony zadebiutowały na linii bez fanfar i konfetti. Niemniej zachęcamy wszystkich, a zwłaszcza pasjonatów i miłośników komunikacji tramwajowej do tego, by przetestować nowe wagony i przejechać się linią nr 36 właśnie tramwajem Pesa 2017N – zachęca dyrektor eksploatacyjny.
Spółka Tramwaje Śląskie zamówiła u bydgoskiego producenta 35 nowych tramwajów: 27 wagonów 25-metrowych oraz osiem pojazdów 32-metrowych. Według zapowiedzi producenta, pierwszy wagon 32-metrowy ma zostać przewieziony do Katowic na przełomie października i listopada. Dynamiczne testy homologacyjne wagon ma przechodzić na infrastrukturze spółki Tramwaje Śląskie.
Zakup 35 wagonów wieloczłonowych z bydgoskiej Pesy to realizacja drugiego unijnego zadania taborowego. Wartość kontraktu to niespełna 221 mln zł netto. Wyposażenie tych tramwajów obejmuje m.in.: klimatyzację przedziału pasażerskiego, gniazda USB dostępne dla pasażerów, moduły Wi-Fi, monitoring, głosowy i wizualny system informacji pasażerskiej, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i nowoczesny, energooszczędny napęd. Udział niskiej podłogi w wagonach krótszych wynosi ok. 65%, a w wagonach dłuższych ok. 75%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.