Tramwaje Śląskie przymierzają się do modernizacji odcinka torowiska linii 26 w Sosnowcu oraz naprawy torowiska w ciągu ul. Wolności w Zabrzu. Spółka szuka podwykonawcy części prac. – Remonty rozpoczną się po pozytywnym zakończeniu niezbędnych postępowań – zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Niedawno Tramwaje Śląskie rozpisały postępowanie na wykonanie demontażu podsypki, jej transport i utylizację, a także wykonanie korytowania w związku z planowanymi inwestycjami i remontami. Jedno z przedsięwzięć to modernizacja nieczynnego obecnie torowiska tramwajowego od mostu nad rzeką Przemszą na granicy z Mysłowicami do ul. Orląt Lwowskich. W sumie chodzi o ok. 1100 mtp.
W postępowaniu wpłynęły cztery oferty na kwoty od 138,5 tys. zł do 587,9 tys. zł brutto. Szacunkowa wartość zamówienia to 260 tys. zł netto i w tej kwocie mieszczą się trzy oferty. O wyborze decyduje cena. Najtańszą ofertę złożyła firma Max-bud1 Tomasz Warchala z Rudy Śląskiej. Wykonawca ma podjąć prace w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia. Termin realizacji ustalono do końca tego roku. Inwestycja nie spowoduje póki co dodatkowych utrudnień, gdyż ruch tramwajów jest w tej chwili zawieszony z związku z przebudową pętli w Mysłowicach, a także wiaduktu na ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu.
Drugie przedsięwzięcie to naprawa torowiska w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od ul. Galla do salonu Reanult. W sumie roboty obejmą ok. 650 mtp. W tej części również wpłynęły cztery oferty na kwoty od 85 tys. zł do 347 tys. zł brutto. Szacunkowa wartość zamówienia to 100 tys. zł netto. W tej kwocie zmieściły się trzy oferty. O wyborze decyduje cena. Najtańszą ofertę złożył Max-bud1 Tomasz Warchala.
Wykonawca ma 24 godziny na rozpoczęcie prac od momentu otrzymania zgłoszenia, natomiast termin realizacji przypada do końca czerwca 2024 r. – W Zabrzu roboty realizowane będą pod ruchem po jednym torze po zabudowaniu rozjazdów technologicznych – wyjaśnia Zowada.
Więcej o planach spółki na ten rok piszemy
tutaj.