Tramwaje Śląskie czekają do końca kwietnia na brakujące tramwaje w ramach kontraktu na dostawy 35 tramwajów. Do końca przyszłego roku Pesa ma natomiast czas na dostawy pięciu tramwajów w ramach opcji. Rok 2021 r. upłynie też pod znakiem modernizacji tramwajów 116Nd, a także jednego (i na razie ostatniego) tramwaju Pt8. Do tego dochodzi zakup pojazdów technicznych i specjalistycznych.
Według stanu na koniec stycznia do Katowic dotarło 18 wagonów 2017N i osiem wagonów 2012N-10. – Wg zapowiedzi bydgoskiego producenta, wszystkie wagony z zamówienia podstawowego (tj. 27 wagonów 2017N i 8 wagonów 2012N-10) zostaną nam dostarczone do końca kwietnia br. – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak pisaliśmy, przewoźnik zdecydował się na
skorzystanie z opcji na dostawy dodatkowych pięciu wagonów 2017N. Na ich wyprodukowanie Pesa ma czas do końca 2022 r., być może jednak – biorąc pod uwagę rozkręconą „linię produkcyjną” – producent będzie skłonny szybciej przystąpić do realizacji zlecenia.
Niezmiennie Tramwaje Śląskie nie planują zakupu taboru używanego. Kontynuowane będą natomiast modernizacje wagonów. – Plan naszego Zakładu Usługowo-Remontowego na 2021 rok zakłada modernizację jednego wagonu typu Pt8 – po modernizacji typ wagonu zmieni się na Ptm (na razie ostatnia tego typu modernizacja wagonu serii Pt), a także dalszą modernizację wagonów typu 116Nd, które po modernizacji oznaczone zostają jako 116Ndm – mówi Zowada. Pierwszy tego typu wagon
wyjechał już na tory. Oprócz tego przewidziano remonty bieżące (tzw. średnie) 10 wagonów typu 105N-HF 11 AC.
Realizowany przez spółkę program zakłada też zakup taboru technicznego i pojazdów specjalistycznych. Plan na ten rok zakłada zakup szlifierki torowej oraz pojazdu specjalistycznego – ratunkowego. Niedawno otwarto w przetargu na dostawy trzech nowych pojazdów specjalnych dla pogotowia torowego, przeznaczonych do transportu materiałów, urządzeń oraz przewozu osób (brygady torowo-remontowe), usuwania skutków awarii, utrzymania płynności ruchu szynowego. O zamówienie ubiegają się firmy Copma Polska (2,511 mln zł) i Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych (2,697 mln zł). Na ich dostawy przeznaczono 12 miesięcy. Trafić mają do zajezdni w Katowicach, Bytomiu i Gliwicach.