Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, ogłosiły dwa przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Łącznie to ponad 5 km trasy, z podziałem na dwa zadania. W czasie robót ma zostać utrzymany ruch tramwajowy.
Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczy trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Zakres prac obejmuje wykonanie przebudowy torowiska z zastosowaniem konstrukcji podsypkowej – z wyłączeniem przystanków i przejazdów, gdzie przewidziano konstrukcję bezpodsypkową. Wykonanie zostanie odwodnienie, zamontowane zostaną smarownice. Przebudowane zostaną perony przystankowe oraz sieć trakcyjna. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego z podziałem na odcinki jednotorowe.
W ramach wspólnej inwestycji zmieni się organizacja ruchu – zwłaszcza w zakresie dojść do przystanków. Przebudowany zostanie układ drogowy – wykonane zostaną nowe chodniki i drogi rowerowe. Nieczynne przejście podziemne na przystanku Huta Bankowa oraz kładki na wysokości istniejącego przystanku Sienkiewicza oraz przy ul. 3 Maja zostaną zlikwidowane. Przystanek Sienkiewicza zostanie przesunięty bliżej ul. 3 Maja i centrum handlowego Pogoria – z dojściem w poziomie terenu, z wyniesioną nawierzchnią. Obydwa przystanki Dąbrowa Górnicza Centrum zostaną ulokowane po wschodniej stronie ronda – z dodatkowym dojściem w poziomie terenu, z wyniesioną nawierzchnią. Przystanek Dąbrowa Górnicza Al. Róż będzie wspólny dla autobusów i tramwajów. Przystanek tramwajowy Reden zostanie przesunięty na wschód – na wysokość poczty, z dojściem w poziomie terenu. Przejście podziemne na przystanku Gołonóg Damel zostanie zlikwidowane. Przystanek Gółonóg Manhatan będzie wspólny dla autobusów i tramwajów. Nieczynne obecnie przejście podziemne między ul. III Powstania Śląskiego a rondem Budowniczych Huty Katowice (w rejonie przystanku Gołonóg Centrum) zostanie zlikwidowane. Pojawią się nowa ronda turbinowe – na skrzyżowaniach z Chopina i Morcinka.
Termin składania ofert w obu przetargach mija 19 stycznia. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (20%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%). Część tramwajowa ma zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.