Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ruszył zapowiadany przetarg na wznowienie wstrzymanej w styczniu 2023 r. przebudowy ok. 1,5-kilometrowego odcinka torowiska z pasem drogowym w Mysłowicach w ciągu ul. Bytomskiej, Starokościelnej, Krakowskiej, Szymanowskiego i Powstańców wraz z pętlą. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to roboty zakończą się w przyszłym roku.

Przebudowa torów i pasa drogowego w Mysłowicach wystartowała pod koniec lipca 2021 r. Roboty miały zakończyć się pierwotnie we wrześniu 2022 r. W styczniu 2023 r. Tramwaje Śląskie i Mysłowice zdecydowały o zerwaniu umowy z firmą NDI na remont torów w Mysłowicach, zarzucając wykonawcy opieszałość i nierzetelność. Wykonawca wskazywał jednak na liczne błędy i braki w dokumentacji.

Dokonano już inwentaryzacji placu budowy i sporządzono zamienne projekty wykonawcze, co pozwoliło na rozpisanie przetargu na dokończenie robót. W wielu miejscach kontynuowane będą roboty rozbiórkowe, niektóre wykonane już roboty muszą zostać poprawione (np. fundamenty słupów).

Termin składania ofert mija 16 października. O wyborze decydują cena (90%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację całości przeznaczono pięć miesięcy.

Zakres prac Tramwajów Śląskich obejmuje torowisko oraz układ drogowy od krawężnika do krawężnika (bez ronda). Zakres prac miasta – krawężniki, chodniki, zjazdy, miejsca postojowe oraz rondo. Roboty podzielono na pięć etapów, które mogą być realizowane jednocześnie. Etap I obejmuje pętlę przy dworcu wraz ze Strażacką. Na roboty przeznaczono trzy miesiące. Etap II – odcinek wzdłuż Krakowskiej i Szymanowskiego, na co przeznaczono pięć miesięcy. Etap III – ul. Powstańców. Czas realizacji określono na trzy miesiące. Ostatni etap dotyczy Starokościelnej i Bytomskiej na odcinku od Krakowskiej do Świerczyny, na co przeznaczono trzy miesiące.

Jak wylicza spółka, zadanie obejmuje ok. 1 420 mtp dwutorowej linii tramwajowej oraz ok. 2 900 mtp jednotorowej linii tramwajowej. Teraz torowisko na całej długości – od przystanku Mysłowice Szpital do dworca – będzie dwutorowe. W ciągu ul. Powstańców zostanie wydzielone z jezdni i poprowadzone po jej wschodniej stronie. Nowe torowisko zostanie wykonane w technologii ERS. Przystanki przewidziano na wysokości pl. Mieroszewskich / Wierzbowej, budynku komendy policji (bliżej skrzyżowania z Krakowską), w rejonie Szymanowskiego / pl. Wolności / Powstańców (przystanek w stronę dworca w dotychczasowej lokalizacji, przystanek w stronę Katowic przy budynku urzędu miasta), Strażackiej. Pętla tramwajowa przy dworcu otrzyma nowy układ, z dodatkowymi rozjazdami. Na skrzyżowaniu Krakowskiej i Towarowej powstanie rondo.

Przebudowa torów w Mysłowicach jest częścią większego projektu unijnego Tramwajów Śląskich. Jak pisaliśmy, pomimo opóźnień w realizacji przebudowy torów w Mysłowicach nie ma groźby utraty środków.  – Dotacja została przyznana kwotowo, nie procentowo i dla całego projektu, nie dla poszczególnych zadań – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Tym samym część dotacji przeznaczona na zadanie w Mysłowicach zostanie „wchłonięta” przez inne zadania, które okazały się droższe.

Tramwaje Śląskie spodziewają się, że ruch na trasach do Katowic i Sosnowca uda się wznowić w połowie 2024 r. Ta druga trasa uzależniona jest zresztą od prowadzonej przez Sosnowiec budowy nowego wiaduktu z torowiskiem tramwajowym nad stacją Sosnowiec Dańdówka.
 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Prawo & Finanse

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Jakub Rösler 30 października 2023

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

GZM ma przejąć akcje Tramwajów Śląskich. Katowice są przeciw?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Prawo & Finanse

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Jakub Rösler 30 października 2023

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

GZM ma przejąć akcje Tramwajów Śląskich. Katowice są przeciw?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5