Tramwaje Szczecińskie kupią nie 4 lecz 12 fabrycznie nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów z Modertransu. To maksymalna opcja w ramach umowy z grudnia ubiegłego roku. Tramwaje mają dotrzeć do zamawiającego w połowie przyszłego roku.
Tramwaje Szczecińskie właśnie postanowiły skorzystać z
prawa opcji na zakup fabrycznie nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Informację tę przekazał prezydent Szczecina, Piotr Krzystek.
– Rozszerzamy zamówienie tramwajowe! Postanowiliśmy skorzystać z opcji dokupienia kolejnych 8 sztuk niskopodłogowych i dwukierunkowych pojazdów. Przypomnę, że w grudniu Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę na dostawę 4 sztuk. Kontrakt zawierał jednak możliwość rozszerzenia zamówienia. Taka decyzja niniejszym zapadła.Pojazdy powinny do nas trafić w 2026 roku – napisał na swoim facebooku prezydent miasta.
Przypomnijmy, że przewoźnik ze Szczecina miał czas na uruchomienie opcji do końca lutego.
Do tej pory zakładano, że uruchomienie opcji i nabycie 8 dodatkowych Gamm będzie miało miejsce w sytuacji
pozyskania przez Szczecin środków z KPO, jednak na razie się to nie udało. Wniosek Tramwajów Szczecińskich jest bowiem pierwszy na liście rezerwowej tramwajowego naboru, o
którym piszemy tutaj. Naszym zdaniem Szczecin
ma szansę na pozyskanie części wnioskowanych funduszy, bowiem CUPT nie rozdysponował całej kwoty naboru.
W tym momencie czekamy na odpowiedzi od CUPT dotyczących dalszych rozstrzygnięć konkursu, w którym do rozdysponowania wciąż pozostało 275 mln złotych. Szczecin,
podobnie jak Łódź, odwołał się od wyników naboru, jednak jak na razie nie jest znane ostateczne rozstrzygnięcie wspomnianych odwołań.
Zakup 12 fabrycznie nowych, w pełni niskopodłogowych (pierwszy taki zakup od blisko 15 lat) tramwajów to dla Tramwajów Szczecińskich kropla w morzu potrzeb. Przewoźnik wciąż opiera się taborowo na wysokopodłogowych, używanych tramwajach ściągniętych z Berlina, które stanowią trzon floty spółki. Spółka chce
kontynuować zakupy wozów używanych, dlatego myśli o zakupie kolejnych tramwajów z Berlina, tym razem częściowo niskopodłogowych.
Poza zakupami “używek” z Berlina i 12 nowych wagonów z Modertransu miasto
zapowiedziało także starania o środki na następne nowe tramwaje, choć na razie bez jakichkolwiek konkretów i szczegółów.