Tramwaje Szczecińskie otrzymały listę tramwajów, jakie będzie sprzedawał Berlin. Przewoźnik chciałby nabyć 30-40 wozów z serii GT6, choć jak na razie nie toczą się żadne oficjalne rozmowy w tej sprawie. Spółka ze Szczecina nie jest za to zainteresowana zakupem używanych tramwajów z Magdeburga.
Kilka tygodni temu
informowaliśmy o planach Tramwajów Szczecińskich dotyczących chęci nabycia tramwajów używanych, przede wszystkim z Berlina. Przewoźnik informował nas w listopadzie o wstępnym zapytaniu wysłanym do stolicy Niemiec odnośnie używanych tramwajów z serii GT6, które jednak
nie spotkało się z odpowiedzią strony niemieckiej.Jak mówi nam Wojciech Jachim, rzecznik prasowy TS, ten stan rzeczy uległ zmianie, a spółka otrzymała w tej sprawie niewiążące informacji ze strony BVG – Tramwaje Szczecińskie otrzymały od BVG niewiążącą informację o typach oraz latach produkcji tramwajów wstępnie przewidywanych do sprzedaży. Korespondencja z obu stron ma charakter czysto informacyjny, bez żadnych deklaracji oraz zobowiązań – wskazuje Jachim.
Rzecznik przewoźnika skomentował też możliwy zakup dla portalu wSzczecinie.pl, gdzie wskazał,
że w grę wchodzi zakup 30-40 tramwajów z Berlina. Tramwaje Szczecińskie
W dalszej części odpowiedzi udzielonej naszemu portali rzecznik prasowy przypomina, że przewoźnik na tę chwilę realizuje
umowę na 4 fabrycznie nowe nowe tramwaje z Modertransu z opcją zakupu 8 następnych w ramach prawa opcji. Szczecińska spółka planuje z niej skorzystać o ile otrzyma środki z KPO, na co, naszym zdaniem,
ma spore szanse.– Na dzień dzisiejszy Spółka nie planuje zakupu używanego taboru, natomiast obserwuje rynek pojazdów używanych i w przypadku pojawienia się atrakcyjnej oferty, rozważy ją pod kątem cenowym i stanu technicznego oferowanego taboru. Aktualnie Spółka nie prowadzi żadnych negocjacji w zakresie zakupu tramwajów z rynku wtórnego – mówi Wojciech Jachim.
Nasz rozmówca napisał także, że Tramwaje Szczecińskie nie prowadzą ani nie planują prowadzić rozmów o zakupie używanych tramwajów NGT8D z Magdeburga. O możliwości takiej transakcji wspominała
niedawno szczecińska Gazeta Wyborcza, która wskazywała, że niemieckie miasto wycofa część tych wozów z powodu
dostaw nowych tramwajów od Alstomu.