Tramwaje Szczecińskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 4 lub 12 w pełni niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Jedynym oferentem był Modertrans i to właśnie firma z Poznania dostarczy do Szczecina swoje kolejne tramwaje. Nie będą to jednak znane w mieście Bety, lecz tramwaje z rodziny Gamma.
Tramwaje Szczecińskie w końcu zdecydowały o rozstrzygnięciu przetargu na dostawę czterech lub 12 w pełni niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Przypomnijmy, że jedyną ofertę w przetargu
ogłoszonym na początku lipca złożył poznański Modertrans i to właśnie ta firma dostarczy do Szczecina co najmniej 4 dwukierunkowe, w pełni niskopodłogowe tramwaje.
Modertrans wycenił podstawę zamówienia (4 tramwaje, pakiet obsługowy oraz pojazd techniczny) na niespełna 63,729 mln złotych brutto. Budżet Tramwajów Szczecińskich wynosił z kolei 63,767 mln złotych brutto. Prawo opcji może rozszerzyć zamówienie o 8 kolejnych wagonów dwukierunkowych, choć jego uruchomienie będzie zależne od pozyskania przez przewoźnika
środków z KPO.
Nowe tramwaje mają mieć długość w przedziale 30-33 metry oraz mają mieścić co najmniej 200 pasażerów, z czego co najmniej 45 osób na miejscach siedzących. Zamawiający nie sprecyzował układu oraz liczby drzwi, natomiast zaznaczył, że dwuskrzydłowe drzwi wagonów muszą mieć szerokość co najmniej 120 cm, a układ drzwi ma zapewnić “swobodną wymianę pasażerów na przystankach oraz sprawne opuszczenie tramwaju podczas ewakuacji.
Spółka wymagała, aby wszystkie wózki kupowanych tramwajów były skrętne. Do tego preferowane jest rozwiązanie, w którym wszystkie wózki są jednocześnie wózkami napędowymi. Pierwszy i ostatni wózek dla każdego kierunku jazdy tramwaju ma zostać wyposażony w piasecznice. Więcej o wymaganiach technicznych stawianych nowych wagonom piszemy
tutaj.Po uprawomocnieniu się wyboru najlepszej oferty przyjdzie czas na podpisanie umowy. Tramwaje mają zostać dostarczone do 31 maja 2026 roku.
Nie będzie to pierwsze zamówienie na tramwaje dla Szczecina, jakie zrealizuje Modertrans. Firma dostarczyła już Tramwajom Szczecińskim Moderusy Beta, zarówno jedno- jak i dwukierunkowe, lecz były to wagony tylko częściowo niskopodłogowe.
Zakup 4 lub 12 dwukierunkowych tramwajów z niską podłogą nie wyczerpuje planów miasta dotyczących zakupu nowych wagonów. Szczecin chciałby nabyć również
wozy jednokierunkowe, choć w tym momencie miasto nie ma zabezpieczonych środków finansowych na to zadanie.