Tramwaje Warszawskie wygospodarowały 250 mln zł i rozstrzygnęły przetarg na budowę nowej zajezdni Annopol. Wygrało konsorcjum firm ZUE i Yoruk Yapi Insaat. Obiekt ma umożliwić stacjonowanie 150 tramwajów.
W zeszłym roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Obiekt powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. Jest on pomyślany przede wszystkim o nowych tramwajach Hyundaia – producent z Korei Południowej do końca kwietnia 2023 r. ma dostarczyć 123 tramwaje. Przebudowany zostanie też układ torowy w ciągu ul. Annopol. Więcej o zajezdni piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w czerwcu. Wystartowały cztery firmy z propozycjami od 805,4 mln zł do 1,344 mld zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na 406 mln zł. W przetargu przewidziano jednak aukcję elektroniczną kryterium ceny. N
a prowadzenie wysunęła się krakowska firma ZUE, która do współpracy wzięła turecką firmę Yoruk Yapi Insaat – nowego gracza na polskim rynku. Konsorcjum zeszło z ceny 808 mln zł do 655,1 mln zł brutto.
Ostatecznie kwota ta okazała się akceptowalna dla Tramwajów Warszawskich i dzisiaj (22 października) przetarg został rozstrzygnięty. Teraz wybór oferty konsorcjum ZUE i Yourk Yapi Insaat musi się uprawomocnić. Tym samym Tramwaje Warszawskie nie będą musiały realizować
alternatywnych scenariuszy, związanych z budową torów postojowych w istniejących zajezdniach czy nocowaniem wozów na pętlach. Na realizację prac przeznaczono 26 miesięcy, licząc od podpisania umowy.