Tramwaje Warszawskie podpisały dziś umowę z projektantem blisko 4-kilometrowej trasy tramwajowej na Gocław. Dokumentacja ma powstać w ciągu dziewięciu miesięcy. Budowa trasy mogłaby rozpocząc się w przyszłym roku.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy trasy tramwajowej na Gocław wraz z opracowaniem programu funkcjonalno-użytkowego i uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji robót budowlanych. Zamówienie zrealizuje krakowska firma Progreg, która zrealizuje prace za ok. 5 mln 855 tys. zł.
Łączna długość trasy wynosić będzie 3,6 km. Zaplanowano siedem przystanków. Torowisko ma zostać poprowadzone wzdłuż Kanału Wystawowego, gdzie przewidziano park linearny. Dodatkowo, wzdłuż torowiska
powstanie droga, dzięki czemu w trakcie prac będzie można skorzystać z rozwiązań specustawy drogowej, ułatwiającej proces pozyskiwania gruntów. Trasa Łazienkowska w miejscu skrzyżowania z tramwajem
zostanie przebudowana i poprowadzona w wykopie. Na Gocławiu torowisko zostanie położone w pasie dzielącym ul. Bora-Komorowskiego i zakończy się pętlą w rejonie Trasy Siekierkowskiej. Dodatkowo przewidziano modernizację torowiska wzdłuż al. Waszyngtona o długości 2,5 km, gdzie przebudowanych zostanie dziewięć peronów.
Projekty budowlane mają być gotowe w ciągu dziewięciu miesięcy. Na pełną realizację zamówienia – z nadzorem autorskim – przewidziano 1709 dni, czyli ponad 4,5 roku. Budowa, jak wynika ze wcześniejszych wypowiedzi, jest zaplanowana między 2021 r. a 2023 r. – o ile oczywiście trasa nie stanie się ofiarą cięć budżetowych, o których ostatnio coraz głośniej.
Jak informują Tramwaje Warszawskie, czas przejazdu całej trasy z Gocławia do stacji metra Centrum zajmie ok. 20 minut. Tramwaje mają kursować co ok. 4 minuty.