Tramwaje Warszawskie zamierzają przyspieszyć remonty i w tym celu skrócić drogę do pozyskiwania niezbędnych dokumentacji projektowych. To kluczowe w kontekście pogarszającego się stanu stołecznych torowisk. W ramach przetargu ramowego, obejmującego okres 2024-26, spółka wybrała oferty sześciu firm, które następnie będą mogły rywalizować między sobą o konkretne zlecenia.
Przedmiotem zamówienia ramowego jest opracowanie dokumentacji budowy, przebudowy lub remontu torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz sprawowanie nadzoru autorskiego dla zadań realizowanych przez Tramwaje Warszawskie. Szczegółowy zakres zamówienia wykonawczego, termin oraz warunki jego realizacji będą określane w poszczególnych zleceniach, o które będą się ubiegać zakwalifikowani wykonawcy. Umowa ramowa będzie obejmować okres do 2028 r.
26 kwietnia Tramwaje Warszawskie poinformowały o wyborze ofert sześciu firm. To Progreg (Kraków), Meritum Projekt (Katowice), Cone AMG (Warszawa), Biuro Projektów Komunikacyjnych (Poznań), YLE Inżynierowie (Warszawa), Databout (Warszawa). To wszystkie podmioty, które złożyły oferty w postępowaniu ramowym.
– Praktycznie każda praca, każde nasze wejście na tory wiąże się z koniecznością wykonania dokumentacji projektowej. Żeby przyspieszyć prace remontowe i żeby zwiększyć ich zakres realizacji w każdym z kolejnych lat, ważne jest, żebyśmy mieli gotową dokumentację. Dlatego też zdecydowaliśmy się na umowy ramowej z czołowymi polskimi biurami projektowymi, z którymi podpiszemy teraz umowę – wyjaśnia Konrad Niklewicz, członek zarządu Tramwajów Warszawskich.
Dzięki tej umowie Tramwaje Warszawskie będą mogły znacznie szybciej zlecać wykonanie dokumentacji projektowych. – Będziemy mogli już wtedy, bez osobnych przetargów, zlecać prace projektowe i firmy, z którymi będziemy mieli zawartą umowę ramową, będą konkurować między sobą ceną i warunkami – wyjaśnia Niklewicz. Jak ocenia, dzięki temu spółka będzie mogła zamawiać znacznie więcej projektów.
W ramach poszczególnych zleceń zadaniem wykonawców będzie opracowanie harmonogramu, pełnej inwentaryzacji terenu, map do celów projektowych, wykonanie badań geologiczno-inżynierskich i geotechnicznych, uzyskanie wszelkich uzgodnień projektowych, a także opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych. Zadaniem projektanta będzie też opracowanie projektów wibroizolacji czy zieleni. Projektant będzie musiał opracować projekty stałej organizacji ruchu, a także uzyskać pozwolenia na realizację prac. W skład zamówienia wchodzi też nadzór autorski nad późniejszą realizacją prac.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.