Tramwaje Warszawskie rozpisały zapytanie ofertowe na zaprojektowanie przejścia międzytorowego w ul. Stawki. Ma ono umożliwić zawracanie dwukierunkowych tramwajów obsługujących budowaną linię do Wilanowa.
Zamówienie obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji przebudowy torowiska w ul. Stawki między skrzyżowaniami z Pokorną i Lewartowskiego w zakresie budowy przejazdu międzytorowego – w miejscu przeznaczonej do likwidacji zawrotki dla samochodów. Rozjazd ma zostać wykonany w konstrukcji podsypkowej – z ograniczeniem zabudowy torowiska do minimum (w zwrotnicach). Rozjazd ma umożliwić zmianę kierunku jazdy tramwajów obsługujących linię z Wilanowa. Nie przewidziano tutaj żadnych torów odstawczych.
Termin składania ofert mija 9 października. Jedynym kryterium jest cena. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia drugiego etapu postępowania, w formie negocjacji z Wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą lub zaproszenia do składania dodatkowych ofert cenowych wykonawców, którzy pierwotnie złożyli oferty. Na realizację zamówienia przeznaczono 48 tygodni. Wykonawca będzie też sprawował nadzór autorski nad realizacją prac – nie później niż do końca 2025 r.
mat. TWKraniec dla tramwajów dwukierunkowych ma być rozwiązaniem tymczasowym. Docelowo ma powstać pętla po wschodniej stronie Andersa. – Pętlę na Muranowie planujemy zbudować w latach 2030-2032, wtedy gdy powinna być gotowa cała trasa Wilanów – Wola. Do tego czasu wystarczy nam zawrotka na ul. Stawki. Chodzi o koszty przygotowania tego rozwiązania i czas w jakim możemy to zrobić. Ogłosiliśmy już postępowanie przetargowe na wykonanie inwentaryzacji terenu metodą georadarową w ciągu ulic Bonifraterskiej, Słomińskiego i Miedzyparkowej wraz z opracowaniem raportu z wykonanej inwentaryzacji. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie w drugiej połowie 2024 r. postepowania przetargowego na opracowanie dokumentacji projektowej oraz środowiskowej dla budowy pętli – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.