Tramwaje Warszawskie szukają projektanta, który przygotuje dokumentację dla wymiany konstrukcji torowiska tramwajowego w rejonie skrzyżowania ul. Towarowej i ul. Grzybowskiej. Zamówieniem objęte są też przystanki tramwajowe.
Zamówienie obejmuje opracowanie pełnej dokumentacji wymiany konstrukcji torowiska tramwajowego w rejonie skrzyżowaniu ul. Towarowej z ul. Grzybowską z przebudową peronów tramwajowych W sumie prace obejmą ok. 190 m torowiska.
Założenia obejmują zawężenie istniejących przystanków. – Istniejące perony przystanku są dużo szersze od wymaganych w standardach szerokości przystanków tramwajowych. Zarząd Zieleni zalecił rozpłytowanie części peronów pod przyszłe ich zazielenienie – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Ponadto zaplanowano częściową zieloną zabudowę torowiska. – Rozchodnik planowany jest na długości peronów w torach równoległych do torów przyległych do peronów. Sumaryczna długość toru z zabudową rozchodnikową to ok 140 m – mówi Dutkiewicz.
W sumie na sporządzenie dokumentacji przeznaczono 58 tygodni. – Planowany termin prowadzenia prac to 2025 r. – zapowiada Maciej Dutkiewicz.
Modernizacja tego przejazdu to część większego projektu, związanego z przebudową obwodowego ciągu tramwajowego w ul. Towarowej, Okopowej, Słomińskiego i Starzyńskiego. – Przebudowa tramwajowej obwodnicy śródmiejskiej jest podzielona na odcinki, których realizacja jest planowana w różnych terminach. Wymiana konstrukcji torowiska tramwajowego w rejonie skrzyżowania ul. Towarowej i ul. Grzybowskiej oraz przebudowy peronów przystankowych jest jednym z tych odcinków – mówi rzecznik. Plan dokapitalizowania spółki
przewiduje stopniową modernizację trasy od pl. Zawiszy do ronda Żaba (13 433 mtp). Roboty mają być realizowane odcinkowo od 2023 r. do 2032 r.