Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wdrożenie priorytetów na Targowej, w rejonie Dworca Wileńskiego, placu Bankowego i skrzyżowania al. „Solidarności” z Żelazną. Tramwaje mają przejeżdżać szybciej przez skrzyżowania przed końcem lutego 2016 r. W oddzielnym postępowaniu spółka wybierała wykonawcę dla priorytetów w ciągu Powstańców Śląskich, Połczyńskiej, Wolskiej, Dywizjonu 303 i Radiowej.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie, dostawę, instalację i kalibrację elementów systemu sterowania ruchem dla potrzeb wprowadzenia priorytetów dla tramwajów. Zamówienie obejmuje trzy zadania. Pierwszym z nich jest ciąg Targowej od Kijowskiej do Dw. Wileńskiego wraz ze skrzyżowaniem al. „Solidarności” z Jagiellońską.
Drugie zadanie obejmuje skrzyżowania powiązane funkcjonalnie ze skrzyżowaniami ujętymi w pierwszym zadaniu – to jest al. „Solidarności”/ Sierakowskiego oraz Jagiellońska/ Ratuszowa. W ramach trzeciego zadania zmiany mają być wprowadzone na dwóch skrzyżowaniach na ciągu Trasy W-Z, powiązanych funkcjonalnie ze skrzyżowaniem al. „Solidarności” i al. Jana Pawła II (węzeł Kino Femina) przewidzianym do modernizacji w roku 2015 – to jest rejonu pl. Bankowego i skrzyżowania al. „Solidarności” i Żelaznej. Oba zadania mają być wykonane do końca lutego 2016 r.
Celem priorytetów ma być minimalizacja czasu traconego przez pasażerów tramwajów z powodu sygnalizacji świetlnej. Priorytety mają być bezwarunkowe – każdy wykryty w systemie tramwaj ma być traktowany jako pojazd priorytetowy, bez analizy jego rozkładu jazdy. Dla większości sygnalizacji objętych zamówieniem przewidziany jest priorytet pełny (płynna jazda bez konieczności redukcji prędkości) bądź wysoki (średnia strata do kilku sekund). Wyjątkiem jest skrzyżowanie al. „Solidarności”/ Andersa/ pl. Bankowy z priorytetem częściowym (strata do kilkunastu sekund, ale co najmniej 25% mniej niż przy działającym programie awaryjnym).
Wcześniej, w lutym, minął termin składania ofert w przetargu na wdrożenie priorytetów w ciągu Powstańców Śląskich (na południe od skrzyżowania z Czumy), Połczyńskiej, Wolskiej (na zachód od Redutowej), Dywizjonu 303 i Radiowej w podziale na pięć zadań. Priorytety z kalibracją mają być w pełni wdrożone do 1 lutego 2016 r.