Tramwaje Warszawskie postanowiły dopłacić i rozstrzygnęły przetarg na opracowanie dokumentacji dla przebudowy ok. 2,5-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II od Kina Femina do placu Grunwaldzkiego oraz 800 m torowiska w ul. Stawki. Sama przebudowa planowana jest w latach 2028-29.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przebudowy trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Część I obejmuje odcinek al. Jana Pawła II od al. Solidarności do ul. Dzikiej (bez przystanku Kino Femina 09) i ul. Stawki od al. Jana Pawła II do ul. Lewartowskiego. Część II – rejon ronda Babka, natomiast część III – odcinek od ronda Babka do placu Grunwaldzkiego. Zamówieniem opcjonalnym objęto opracowanie dokumentacji wzmocnienia wiaduktu w ciągu al. Jana Pawła II nad torami kolejowymi.
Założenia obejmują zmianę układu torów na skrzyżowaniu ze Stawkami, rondzie Babka i placu Grunwaldzkim – przewidziano dodatkowe rozjazdy bądź tory. Niektóre przystanki zostaną przeniesione za skrzyżowania. Przewidziano oczywiście zielone torowiska. Zmieni się też przekrój samej al. Jana Pawła II. Dodatkowo na ul. Stawki zaprojektowano pas autobusowo-tramwajowy Szczegółowo o zakresie piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w II połowie stycznia. Wystartowały trzy podmioty, a postępowanie zostało rozstrzygnięte 8 marca. Wygrała firma Databout, która złożyła najtańszą ofertę – projektant wycenił część I na 3,048 mln zł brutto, część II na 1,801 mln zł, część III na 2,118 mln zł. Łączny budżet TW wynosił 4,520 mln zł brutto.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 24 miesięcy, a kolejne trzy przewidziano na odbiór.