Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie projektu budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka wraz z przebudową przyległych odcinków torowisk. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej wraz z programem funkcjonalno-użytkowym, uzyskaniem wszelkich decyzji niezbędnych do rozpoczęcia prac. Zamówienie obejmuje dwa zadania. Pierwsze dotyczy przebudowy istniejącej trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Karolkowej do ul. Skierniewickiej (bez planowanego węzła rozjazdowego), natomiast drugie – budowy nowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Skierniewickiej (wraz z węzłem rozjazdowym) do włączenia w istniejącą trasę tramwajową w ul. Wolskiej oraz przebudowy trasy tramwajowej w ul. Wolskiej na odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka. Długość odcinka objętego zamówieniem wynosi ok. 3,5 km dwutorowej trasy tramwajowej, w tym 2,3 km trasy stanowi nowy odcinek w ul. Kasprzaka (pozostałe 1,2 km to istniejące odcinki tras w ciągu ul. Wolskiej i Kasprzaka).
Zgodnie z przyjętym wariantem tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny – w zagłębieniu, wykorzystując miejsce po istniejącej północnej jezdni ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej – tramwaje zostaną przesunięte na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie – tak jak na wcześniejszym odcinku ul. Wolskiej. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.
Pod koniec sierpnia minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegały się cztery podmioty. Ostatecznie za najkorzystniejszą uznano najtańszą ofertę, które złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Jej wartość wynosi 2,58 mln zł brutto. Jednocześnie odrzucono ofertę Schuessler Plan Inżynierzy z Warszawy.
Na realizację dokumentacji przeznaczono 12 miesięcy. Spółka zapowiadała w zeszłym roku, że trasa powinna zostać ukończona „z upływem 2020 r.”. Kasprzaka to jedna z licznie planowanych tras tramwajowych w stolicy i jedna z pierwszych, dla których zlecana jest dokumentacja projektowa. W tym roku
ma ruszyć przetarg na prace budowlane przy przedłużeniu trasy tramwajowej wzdłuż ul. Światowida do Winnicy. W sumie do 2023 r. stolica planuje zbudować ok. 30 km tras.