Tramwaje Warszawskie zwiększyły budżet i rozstrzygnęły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowej trasy łączącej ul. Grójecką z Dworcem Zachodnim. Postępowanie wygrała firma Progreg z Krakowa, która jest w stanie wykonać zamówienie za 5,5 mln zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od Dw. Zachodniego do Grójeckiej. To element trasy, która ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem.
Przed połową października minął termin składania ofert. O zamówienie
ubiegało się sześciu projektantów, którzy zaproponowali kwoty od 5,5 mln zł do 7,1 mln zł brutto. Wszystkie propozycje przekraczały budżet określony na kwotę 3,674 mln zł brutto. Ostatecznie jednak Tramwaje Warszawskie postanowiły dopłacić i rozstrzygnęły postępowanie. Wygrała firma Progreg, która otrzymała 96 na 100 możliwych punktów. Wykonawca zaoferował swoje usługi za 5,486 mln zł brutto. Jednocześnie z postępowania wykluczono firmę Mosty Katowice, która złożyła najtańszą propozycję – za 5,474 mln zł brutto.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, a także opracowanie dokumentacji na potrzeby przyszłego przetargu budowlanego. Na fazę projektową, uzgodnieniową i formalną przeznaczono 728 dni, czyli dwa lata, przy czym dokumentacja budowlana ma powstać w ciągu roku. Fazy opcjonalne to wsparcie techniczne i nadzór autorski nad realizacją prac budowlanych. Tramwaje Warszawskie zakładają, że cała umowa – z opcją – powinna zakończyć się w ciągu 1450 dni, co oznacza, że tramwaje powinny pojechać nową trasą najpóźniej w ciągu czterech lat.
Od podziemnego przystanku po południowej stronie Dworca Zachodniego torowisko będzie poprowadzone ok. 550-metrowym tunelem pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd znajdzie się po środku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na wysokości hotelu Ibis. Następnie torowisko prowadzić będzie środkiem, między jezdniami, do Grójeckiej. Tutaj zaplanowano
pełną „gwiazdę”, czyli rozjazdy umożliwiające jazdę we wszystkie strony.
Postępowanie nie obejmuje tunelu pod samym Dworcem Zachodnim. Jego budowa będzie elementem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK.
Kolejarze prowadzą właśnie przetarg na wykonanie prac budowlanych.
Tramwaje Warszawskie poinformowały też dziś o rozstrzygnięciu przetargu na
projekt trasy tramwajowej na Gocław.