Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na remont trasy na Słomińskiego. Do remontu idzie odcinek od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego. Inwestycja obejmie wykonanie nowego, zielonego torowiska oraz budowę od nowa przystanków Baseny Inflancka, które zmienią swoje miejsce. Wydłużone zostaną także perony przy Dworcu Gdańskim.
Tramwaje Warszawskie właśnie ogłosiły postępowanie przetargowe na remont trasy tramwajowej w ciągu ulicy Słomińskiego, na odcinku od Ronda Radosława do wysokości ulicy Andersa, a więc do wysokości stacji Warszawa Gdańska. Inwestycję podzielono na dwie części - podstawową oraz opcjonalną. O planach na remont tej trasy, choć aż do Mostu Gdańskiego,
mówił nam niedawno wiceprezes TW, Konrad Niklewicz.
Podstawa zamówienia dotyczy modernizacji torowiska na odcinku od Ronda Zgrupowania AK „Radosław” do km 0+370,00 torowiska wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz wymianą sieci jezdnej od izolatora sekcyjnego nr 262 do izolatora sekcyjnego nr 261. Prawem opcji objęto modernizację torowiska na odcinku od km 0+370,00 torowiska do ul. Gen. W. Andersa w zakresie torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą wraz z wymianą sieci jezdnej od izolatora sekcyjnego nr 261 do izolatora sekcyjnego nr 260 oraz wymianę słupów między izolatorami nr I260, I259 i I258.
Przystanki Baseny Inflancka zmienią miejsce. Będzie też zielone torowisko
Inwestycja podstawowa obejmie wymianę konstrukcji podsypkowej na bezpodsypkową z zabudową roślinną (tzw. zielone torowisko) na szlaku oraz na bezpodsypkową na przejeździe drogowo-tramwajowym. Modernizacja będzie również dotyczyć zespołu przystanków tramwajowych Baseny Inflancka oraz przystanku autobusowego o tej samej nazwie o numerze 01. Wszystkie trzy przystanki zmienią swoją lokalizację. Przystanki tramwajowe w obu kierunkach zostaną przesunięte za skrzyżowanie w kierunku zachodnim.
Wykonawca będzie musiał również zbudować odwodnienie torowiska (o ważności realizacji tego działania mówił nam niedawno wspomniany już wiceprezes Niklewicz) oraz zdemontować 15 słupów trakcyjnych i posadowić 16 nowych. Jeśli TW nie zdecydują się na realizację opcji, to wykonawca będzie musiał także skorygować przebieg torów na długości 24 metrów.
W opcji wydłużenie przystanków przy Dworcu Gdańskim
Prawo opcji obejmie z kolei wymianę konstrukcji podsypkowej na bezpodsypkową wraz z zabudową roślinną na odcinku 0+346 do 0+626 km torowiska. Na dalszym odcinku trasy, do 0+745,18 km konstrukcja podsypkowa zostanie wymieniona na identyczną, podsypkową. Inwestycja obejmie też odtworzenie nawierzchni peronów tramwajowych Dworzec Gdański oraz wydłużenie obu przystanków -07 i 08 z założeniem, że obecne krawężniki peronowe nie ulegną przebudowie. Po wydłużeniu oba perony mają mieć 68 metrów długości.
Do tego wymianę na nowe przejdzie szereg słupów trakcyjnych. Łącznie, w ramach całego zamówienia (podstawa plus opcja) przebudowę przejdzie 1507 metrów toru pojedynczego.
3 miesiące bez ruchu tramwajów
Prace mają zostać zrealizowane w ciągu 23 tygodni od momentu zawarcia umowy. TW zakładają, że modernizacja będzie wiązała się z wyłączeniem ruchu tramwajowego na opisywanym odcinku w okresie od 30 czerwca do 28 września bieżącego roku.