Po tym jak poprzedni przetarg Tramwajów Warszawskich po licznych odwołaniach i wykluczeniach ofert został prawomocnie unieważniony, spółka ogłosiła nowe postępowanie. Zakłada ono dostawy do 213 tramwajów, a jego wartość to blisko 1,9 mld zł.
Pierwszy przetarg na dostawy do 213 tramwajów ruszył w lutym zeszłego roku. Wystartowało pięć podmiotów, ale w budżecie mieścili się tylko konsorcjum Stadler i Solaris oraz – co było niespodzianką – Hyundai. Postępowanie było trzykrotnie unieważniane. Po licznych odwołaniach, wykluczeniach firm i ofert ważność zachowywała jedynie oferta Pesy, która znacząco jednak przekraczała budżet. Ostateczna
decyzja zapadła po decyzji sądu w sierpniu. Otworzyło to drogę do nowego przetargu.
Tramwaje Warszawskie kupują tramwaje całkowicie niskopodłogowe, wieloczłonowe, zarówno jedno-, jak i dwukierunkowe. Przedmiot zamówienia, tak jak poprzednio, w zamówieniu podstawowym obejmuje 123 wagonów, a w opcji – 90 pojazdów. Zamówienie podstawowe obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m, 18 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m i 20 tramwajów jednokierunkowych o długości 24 m. Opcja zakłada dostawy 45 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m. Wartość zamówienia szacowana jest na 1,889 mln zł netto. Zawiadamiający nie opublikował jeszcze specyfikacji zamówienia. Na razie informacja o postępowaniu trafiła do dziennika urzędowego UE.
Zamówienie obejmuje również pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjny, pakiet materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, dokumentację techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem oraz wykonywanie napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów). Czas trwania umowy założono do 20 kwietnia 2039 r.
Termin składania ofert mija 25 października. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej 15 tramwajów w nie więcej niż dwóch umowach. Pojazdy muszą być w pełni niskopodłogowe, tj. spełniać warunek nieprzekraczania wysokości liczonej od poziomu główki szyny, określonej dla stref drzwiowych na 350 mm, dla stref nad wózkami na 500 mm i dla stref pozostałych na 380 mm. Firmy muszą wykazać, że przynajmniej w jednym roku obrotowym w okresie ostatnich 3 lat obrotowych osiągnęły roczny obrót w wysokości co najmniej 500 mln zł i posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 mln zł.
O wyborze zdecydują cena (64%), rozwiązania techniczne (14%), zużycie energii (12%), ograniczenie emisji hałasu (4%), plan utrzymania tramwaju (4%) oraz okres gwarancji (2%). Więcej o zmienionych kryteriach piszemy
TUTAJ.