Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na przyspieszenie tramwajów w trzech ciągach. Priorytety zostaną wdrożone na odcinku Grójeckiej, Puławskiej oraz Powstańców Śląskich – al. Reymonta. O zamówienie ubiegają się dwie firmy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Zamówienie podzielone jest na trzy części. Pierwsza dotyczy ul. Grójeckiej. Lista obejmuje siedem skrzyżowań / sygnalizacji świetlnych: z Daleką; Niemcewicza; placem Narutowicza, Barską, Słupecką; Częstochowską; Bitwy Warszawskiej 1920 r. (i przejazd skośny w Banacha); Archiwalną. Koordynacja i priorytet będą dowiązane do wiekowej sygnalizacji przy Wawelskiej, która nie jest przebudowywana.
O zamówienie ubiegają się dwa podmioty. Spółka Traffic Polska wyceniła prace na 657,9 tys. zł brutto (choć wydaje się, że może to być błąd pisarski i zjedzono 1 mln), natomiast Swarco Poland – 1,751 mln zł. Budżet wynosił 1,794 mln zł. Jedyne kryterium wyboru jest cena. Na projekt i wdrożenie przewidziano 22 tygodnie.
Druga część dotyczy Powstańców Śląskich i al. Reymonta. Lista obejmuje cztery pozycje: ul. Powstańców Śląskich – pętla Nowe Bemowo; ul. Powstańców Śląskich – ul. Piastów Śląskich; al. Reymonta – ul. Conrada oraz al. Reymonta – ul. Broniewskiego. Spółka Traffic Polska wyceniła prace na 4,158 mln zł brutto, natomiast Swarco Poland – 4,550 mln zł. Budżet wynosił 5,152 mln zł. Jedyne kryterium wyboru jest cena. Na projekt i wdrożenie przewidziano 22 tygodnie.
Ostatnia część dotyczy z kolei Puławskiej. Tutaj przewidziano osiem pozycji: z ul. Woronicza; ul. Naruszewicza; ul. Malczewskiego; ul. Odyńca; ul. Dolną; ul. Dąbrowskiego; ul. Madalińskiego; ul. Narbutta. Spółka Traffic Polska wyceniła prace na 3,631 mln zł brutto, natomiast Swarco Poland – 3,685 mln zł. Budżet wynosił 5,212 mln zł. Na projekt i wdrożenie przewidziano 28 tygodni.
Zamówienie podstawowe obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, wykonanie robót oraz wdrożenie algorytmów i priorytetu. Zamówienie opcjonalne obejmuje z kolei zdalny dostęp do sterownika on-line oraz kalibrację wraz z nadzorem powdrożeniowym projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej.
Prace częściowo będą skoordynowane z robotami ZDM w zakresie modernizacji sygnalizacji świetlnych czy budowy kanalizacji kablowych. Zamówieniem opcjonalnym objęto dwa kolejne etapy: zdalny dostęp do sterownika on-line oraz kalibrację wraz z nadzorem powdrożeniowym projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej. Przeznaczono na to maksymalnie 194 tygodnie od odbioru części podstawowej zamówienia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.