Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na studium techniczno-ekonomiczne nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej. O zamówienie ubiegają się cztery podmioty.
Trasa podzielona został na trzy zadania. Pierwsze obejmuje studium budowy trasy tramwajowej na odcinku pętla tramwajowa Żerań FSO – ul. Płochocińska, drugie – na odcinku ul. Płochocińska - al. płk. Kuklińskiego, a trzecie – w ciągu ul. Płochocińskiej na odcinku od ul. Modlińskiej do przystanku kolejowego PKP Warszawa Żerań.
Dzisiaj (16 listopada) minął termin składania ofert. W budżecie określonym na 2,337 mln zł zmieściła się tylko warszawska firma Databout, która zaproponowała 1,808 mln zł brutto. Firma Schuessler-Plan Inżynierzy proponuje 3,198 mln zł, konsorcjum Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo oraz Idom Consulting, Engineering, Architecture – 4,490 mln zł, natomiast konsorcjum Sweco Polska i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – 6,122 mln zł. Kryteria wyboru to cena (85%) oraz doświadczenie personelu (15%). Wybrany wykonawca będzie miał 320 dni na realizację zamówienia.
Planowana linia tramwajowa wzdłuż Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy w ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki FSO i z pętlą pod trasą S8. Według planów ma przebiegać nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej, do trasy z Młocin na Winnicę. Wykonawca dokumentacji zaproponuje przebieg przez węzeł ul. Jagiellońskiej i S8. Zdaniem tramwajarzy, będzie to skomplikowane i może być konieczna przebudowa estakad lub obejście węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły.
Studium pomoże też wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Tory pobiegną prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego albo przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów. Tramwajarze zakładają także możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej. Inwestycja będzie mogła być podzielona na etapy – które z nich zostaną zrealizowane i w jakiej kolejności, zależeć będzie od funduszy spółki – informują TW.
Opracowanie jest pierwszym etapem przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej. Tramwajarze zastrzegają, że najważniejsze jednak będzie pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków UE. Dokumentacja będzie potrzebna, żeby móc ewentualnie z nich skorzystać.
Niedawno Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy,
wymienił tę linię wśród tras, których „zaprojektowanie i budowa powinna nastąpić możliwe najszybciej”. Jest ona jedną z tras, która pozwoli „domknąć i uzupełnić układ transportowy w tych rejonach miasta, które podlegać będą najintensywniejszym przekształceniom”.