W marcu i kwietniu Tramwaje Warszawskie podpisały trzy umowy na opracowanie dokumentacji dla przebudowy ok. 2,5-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II od Kina Femina do placu Grunwaldzkiego oraz 800 m torowiska w ul. Stawki.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przebudowy trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Część I obejmuje odcinek al. Jana Pawła II od al. Solidarności (bez przystanku Kino Femina) do zawrotki przy ul. Dzikiej i w ciągu ul. Stawki od al. Jana Pawła II do ul. Lewartowskiego. Część II – rejon ronda Babka (odcinek Dzika – Parysowska, z uwzględnieniem przystanku Rondo „Radosława” 07 w Słomińskiego oraz przystanków Powązkowska w Okopowej), natomiast część III – odcinek od ronda Babka do placu Grunwaldzkiego (bez ronda, ale z placem Grunwaldzkim). Zamówieniem opcjonalnym objęto opracowanie dokumentacji wzmocnienia wiaduktu w ciągu al. Jana Pawła II nad torami kolejowymi.
Założenia obejmują zmianę układu torów na skrzyżowaniu ze Stawkami, rondzie Babka i placu Grunwaldzkim – przewidziano dodatkowe rozjazdy bądź tory. Niektóre przystanki zostaną przeniesione za skrzyżowania. Przewidziano oczywiście zielone torowiska. Zmieni się też przekrój samej al. Jana Pawła II. Dodatkowo na ul. Stawki zaprojektowano pas autobusowo-tramwajowy Szczegółowo o zakresie piszemy
tutaj.
Wszystkie zlecenia trafiły do firmy Databout. Umowę w zakresie części I podpisano 5 kwietnia, a jej wartość to 3,048 mln zł brutto. Umowę w zakresie części II podpisano 22 marca, a jej wartość to 1,801 mln zł. Wtedy też podpisano kontrakt w zakresie części III o wartości 2,118 mln zł. Na sporządzenie dokumentacji przeznaczono 24 miesiące. Na jej odbiór przewidziano ok. trzy miesiące.
Samą realizację prac zaplanowano w latach 2028-29. – Przed modernizacją planujemy naprawy wiaduktu przy Arkadii – zaznacza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Niedawno zapowiadano, że nastąpi to w pierwszym możliwym terminie w przyszłym roku. Torowisko jest tam wykonane w problematycznej technologii płyty węgierskiej – z uwagi na stan infrastruktury obowiązują ograniczenia prędkości do 10 i 20 km/h.