Trwają wstępne prace przygotowawcze dla budowy trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę. Tramwaje Warszawskie ogłaszają przetarg na opracowanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko oraz kartę informacyjną przedsięwzięcia. Jak informuje spółka, to jeden z kluczowych dokumentów dla sprawnego przygotowania i przeprowadzenia przyszłej budowy.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły właśnie przetarg na wykonanie raportu środowiskowego oraz karty informacyjnej dla budowy linii tramwajowej na Zieloną Białołękę. To kluczowe dokumenty dla realizacji inwestycji. Analiza pozwoli określić jak zrealizować przedsięwzięcie w trosce o ochronę środowiska i komfort mieszkańców w otoczeniu trasy. Celem tych dokumentów jest uzyskanie przez spółkę prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.
Noqwy odcinek trasy rozpocznie się na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Następnie torowisko będzie przebiegać wzdłuż Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Głębockiej, Trasy Olszynki Grochowskiej aż do szkoły przy ul. Zaułek. Długość trasy wyniesie ok. 6,5 km. U zbiegu Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Gilarskiej zaplanowano dodatkową pętlę – dla linii dowozowej z Białołęki do metra.
Trasa umożliwi szybki dojazd z Zielonej (Wschodniej) Białołęki do stacji II linii metra przy Kondratowicza. Według założeń czas przejazdu do Kondratowicza wyniesie ok. 15 min., a do Dworca Wileńskiego – ok. pół godziny.
Oferty poznamy 25 września. Dokumentacja ma zostać wykonana w ciągu siedmiu miesięcy. Wcześniej spółka zlecała już wykonanie
koncepcji wiaduktu tramwajowego nad trasą S8 wraz z dwupoziomowym węzłem przesiadkowym. Budowę zaplanowano na lata 2021-2022 r.
.