Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie zlecają koncepcję wiaduktu dla trasy na Zieloną Białołękę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Warszawskie zlecają koncepcję wiaduktu dla trasy na Zieloną Białołękę
mat. TW
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie koncepcji wiaduktu tramwajowego nad Trasą Toruńską w ciągu drogi S8. Obiekt ten będzie częścią planowanej trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę, która miałaby powstać do 2023 r.

Tramwaj na Zieloną Białołękę to nowa inwestycja, o realizacji której władze miasta zdecydowały w 2016 r. To odpowiedź na problemy związane z obsługą komunikacyjną tego obszaru oraz pojawiające się postulaty odgięcia bądź odgałęzienia II linii metra z Bródna w rejon Trasy Toruńskiej (dodajmy: nieskuteczne).

Trasa tramwajowa z Bródna na Zieloną Białołękę o długości 6,5 km będzie prowadzić wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Następnie wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek. Na trasie przewidziano dziewięć przystanków z 20 peronami. Przy Kondratowicza będzie zapewniona przesiadka do II linii metra. Więcej o inwestycji pisaliśmy tutaj.

Teraz miejska spółka zleca wykonanie koncepcji wiaduktu tramwajowego nad trasą ekspresową S8, czyli tzw. Trasą Toruńską. Obiekt ten – wraz z dojazdami – będzie miał długość ponad 1 km. Po północnej stronie drogi ekspresowej przy rondzie Małej Brzozy przewidziano dwupoziomowy węzeł przesiadkowy z tramwajem na poziomie +1 oraz pętlą autobusową i parkingiem przesiadkowym Park&Ride na 200 samochodów i 300 rowerów na poziomie 0.

W sumie wykonawca ma przeanalizować trzy warianty, w tym dwa przedstawione przez zamawiającego. Pod przystankami Małej Brzozy przewidziano pomieszczenia służące obsłudze pasażerów, prowadzeniu i nadzorowi ruchu, parkingi rowerowe oraz obiekty handlowe. Na samych przystankach Małej Brzozy wykonawca ma zaproponować zadaszenie zintegrowane z konstrukcją obiektu.


Wariant inwestorski, mat. TW


Wariant inwestorski, mat. TW

Wykonawca opracowania będzie miał pół roku na przygotowanie koncepcji i jej uzgodnienie z miejskimi instytucjami. Tramwaje Warszawskie planują zakończyć prace projektowe w 2021 r. Sama inwestycja potrwa dwa lata.

Jak wylicza spółka, czas przejazdu z Białołęki do stacji metra C20 Kondratowicza wyniesie ok. 15 minut, natomiast do Dworca Wileńskiego – ok. 30 minut. Tramwaje mają jeździć co 2-3 minuty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5