Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków. Tramwaje wróciły do Mistrzejowic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

Po pięciu miesiącach przerwy tramwaje wróciły do Mistrzejowic. Od 25 listopada składy kursują do przystanku „Miśnieńska”, który jest przedostatnim przed pętlą. Na pętli „Mistrzejowice” tramwaje zawracają w ramach przejazdów technicznych.

Nowa pętla tramwajowa w Mistrzejowicach to ważny element rozbudowy sieci komunikacyjnej Krakowa. Pętla „Mistrzejowice” będzie obsługiwała do 2,7 tys. pasażerów na godzinę, co znacząco poprawi komfort podróżowania mieszkańców tej części miasta. Została zaprojektowana z myślą o przyszłych potrzebach komunikacyjnych, uwzględniając zarówno obecne, jak i przyszłe natężenie ruchu – jej maksymalna przepustowość to aż do 40 tramwajów na godzinę.

Pętla w liczbach

Z początkiem czerwca br. ruszyły prace przygotowawcze, natomiast pętla została zamknięta 24 czerwca. Prace na pętli trwały pięć miesięcy. Przebudowa istniejącej infrastruktury stanowi nie lada wyzwanie. ABy tramwaje mogły wrócić na Mistrzejowice, budowniczowie z firmy Gülermak wykonali 1300 m sieci trakcyjnej rozpostartej na 32 słupach i pięciu bramkach. W ramach prac powstał ponad kilometr torowiska (dokładnie 1013 metrów pojedynczego toru), a całkowita ilość kruszywa zużyta pod torowisko to aż 1400 ton.

– Ułożyliśmy dokładnie 179 prefabrykowanych płyt torowych. To gotowe elementy torowiska, które układa się na trasie, aby stworzyć stabilną i równą powierzchnię dla torów tramwajowych. Dzięki prefabrykacji, montaż jest szybszy i bardziej precyzyjny. Torowisko wzmocniliśmy za pomocą 320 metrów prefabrykowanych belek betonowych – powiedział Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak.

Niewybuchy spowolniły prace

Pierwotnie wykonawca planował uruchomienie ruchu do Mistrzejowic z końcem wakacji. Niespodziewanym utrudnieniem okazały się niewybuchy powojenne rozsiane na terenie inwestycji.

– Niestety nasze plany pokrzyżowały liczne niewybuchy, na które trafiliśmy podczas prac. Z pomocą i pod całkowitym nadzorem patrolu saperskiego udało się zabezpieczyć i przewieźć na poligon ponad 100 sztuk różnego typu materiałów wybuchowych. Przez kilka tygodni musieliśmy sprawdzać teren budowy metr po metrze – zaznaczył Krzysztof Dziobek.


Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny raport o budowie tramwaju do Mistrzejowic

Komunikacja

Kolejny raport o budowie tramwaju do Mistrzejowic

UM Kraków 05 sierpnia 2024

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Kontynuowane są prace przy wykopie

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Witold Urbanowicz 25 listopada 2023

Kraków: Zamieszanie na budowie tramwaju do Mistrzejowic. Maszyny zjechały

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

inf. prasowa UM Kraków 18 października 2023

Zobacz również:

Kolejny raport o budowie tramwaju do Mistrzejowic

Komunikacja

Kolejny raport o budowie tramwaju do Mistrzejowic

UM Kraków 05 sierpnia 2024

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Kontynuowane są prace przy wykopie

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Witold Urbanowicz 25 listopada 2023

Kraków: Zamieszanie na budowie tramwaju do Mistrzejowic. Maszyny zjechały

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

inf. prasowa UM Kraków 18 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5