Miejski przewoźnik w Pradze (Dopravní podnik hl. m. Prahy) otrzymał decyzję o warunkach zabudowy dla podmiejskiej trasy tramwajowej. Torowisko ma szansę powstać w ciągu najbliższych lat.
Nowa trasa jest wspólnym projektem Pragi i kraju środkowoczeskiego. Za projekt w stolicy odpowiada DPP, a na terenie kraju środkowoczeskiego – Regionalny Zarząd Dróg i Utrzymania Dróg (KSUS). Projektowaniem zajmuje się Pragoprojekt.
W przyszłym roku planowane jest uzyskanie pozwolenia na budowę. Jak podaje Zdopravy (czeski portal transportowy), powołując się na informacje uzyskane w DPP, wykonawca nowej linii ma być wybrany w 2027 r., a budowa zakończy się w 2029 r.. Zostaną tu przedłużone linie 10 i 17.
Trasa będzie miała ok. 5,2 km długości. Rozpocznie się na przystanku Vozovna Kobylisy i prowadzić wzdłuż drogi II/608 przez Dolní Chabe do miejscowości Zdiby. Zaplanowano osiem przystanków, wybudowany zostanie też wiadukt tramwajowy nad autostradą D8. Na terminalu Sedlec zaplanowano parking przesiadkowy na 834 aut. W przyszłości ma być możliwe wydłużenie linii do Líbeznic i miejcowości Odolena Voda.