Bydgoszczanie szykują się na komunikacyjną rewolucję związaną z zapowiadanym na grudzień oddaniem do użytku linii tramwajowej do Fordonu. Prace na największym w mieście placu budowy szybko postępują. Duże zainteresowanie budzi montaż konstrukcji efektownych przejrzystych osłon i zadaszenia przystanków przyszłej zintegrowanej platformy przesiadkowej Bydgoszcz Wschód. Pierwsze tramwaje będą tu jeździć na początku przyszłego roku.
Bydgoszczanie szykują się na komunikacyjną rewolucję związaną z zapowiadanym na grudzień oddaniem do użytku linii tramwajowej do Fordonu. Prace na największym w mieście placu budowy szybko postępują. Duże zainteresowanie budzi montaż konstrukcji efektownych przejrzystych osłon i zadaszenia przystanków przyszłej zintegrowanej platformy przesiadkowej Bydgoszcz Wschód. Pierwsze tramwaje będą tu jeździć na początku przyszłego roku.
- Cieszę się, że to bardzo przez bydgoszczan oczekiwane i od dawna planowane połączenie wkrótce zostanie uruchomione. Jako samorząd województwa stawiamy na transport publiczny – ekologiczny, eliminujący korki, tani – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
W rejonie stacji kolejowej Bydgoszcz Wschód nowa linia tramwajowa przebiega ponadpółkilometrową estakadą. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, w tym zainstalowanym tu windom, pasażerowie będą się bez problemów przesiadać z jednego środka lokomocji – tramwaju, pociągu, autobusu - na inny. Także sama stacja, łącznie z jej kolejową infrastrukturą, doczekała się solidnego remontu – roboty objęły kilka kilometrów torów i sieci trakcyjnej, urządzenia sterowania ruchem oraz przejazdy. Wygodę i bezpieczeństwo przesiadających się podróżnych, także tych z problemami w sprawnym poruszaniu się, zapewni między innymi 8 wind przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na samej stacji będzie ich cztery, po dwie zostaną zamontowane przy ulicy Andersa i przy pętli tramwajowej od strony ulicy Kamiennej.
Będąca jedną z przedsięwzięć grupy BiT City inwestycja polega na budowie zupełnie nowej linii tramwajowej łączącej dzielnicę Fordon z centrum Bydgoszczy, przebudowie związanego z jej przebiegiem układu drogowego oraz stworzeniu zintegrowanego węzła przesiadkowego Bydgoszcz Wschód. Ekipy wykonawcze kładą 9,5 kilometra podwójnego toru tramwajowego, powstaje 13 par przystanków i cztery pętle tramwajowe. Łączna powierzchnia nowych peronów, chodników i dojść technicznych wyniesie 12 tysięcy metrów kwadratowych. Projekt obejmuje też przebudowę 9 kilometrów ulic i 11 kilometrów kanalizacji deszczowej, a także 14 skrzyżowań, postawienie 250 sygnalizatorów i przystosowanie infrastruktury 31 przystanków autobusowych. Wartość całego przedsięwzięcia, obejmującego też zakup dwunastu nowych tramwajów, to sporo ponad 400 milionów złotych.
Zakłada się, że nowo uruchomionymi połączeniami tramwajowymi z Fordonu do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna oraz z Fordonu na bydgoskie osiedla Wyżyny i Kapuściska jeździć będzie dziennie ponad 15 tysięcy pasażerów.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.