Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Transformacja transportu publicznego w Arabii Saudyjskiej. Konsorcjum BACS i Siemens Mobility kończy budowę metra w Rijadzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Konsorcjum BACS i Siemens Mobility z sukcesem kończy budowę niebieskiej i czerwonej linii metra w Rijadzie Jeden z największych na świecie projektów infrastruktury transportu miejskiego Dostarczono 67 pociągów metra i wysokowydajny system CBTC, działający w pełni zautomatyzowany z najwyższym stopniem automatyzacji. Wydajny, bezpieczny i wygodny system transportu zbiorowego, zdolny do przewiezienia do 3,6 miliona osób dziennie, przy pełnej przepustowości.

Konsorcjum BACS pod przewodnictwem Bechtel, wraz z lokalnymi firmami budowlanymi Almabani i Consolidated Contractors Company oraz we współpracy z Siemens Mobility, z powodzeniem dostarczyło 64-kilometrową linię niebieską (linia 1) i linię czerwoną (linia 2) metra w Rijadzie, wyposażoną w 67 pociągów Siemens Mobility Inspiro do w pełni zautomatyzowanych operacji bez maszynisty. Stanowi to znaczące osiągnięcie w rozwoju transportu publicznego w stolicy, zapewniając mieszkańcom i odwiedzającym szybki, bezpieczny i przyjazny dla środowiska system transportu zbiorowego. Operacje pasażerskie na niebieskiej linii sieci rozpoczęły się 1 grudnia, a linia czerwona oficjalnie rozpoczęła operacje pasażerskie 15 grudnia.

Ten najnowocześniejszy system transportowy nie tylko zaspokaja obecne potrzeby transportowe Rijadu, ale także wspiera rosnące wymagania w zakresie mobilności, ponieważ Arabia Saudyjska przygotowuje się do współorganizacji Pucharu Azji AFC 2027, powitania World Expo 2030, organizacji Igrzysk Azjatyckich 2034 i ubiegania się o Puchar Świata FIFA 2034. Budowa projektu rozpoczęła się w 2013 roku.

– Rijad szybko się rozwija i kwitnie gospodarczo. Aby wesprzeć rosnącą populację, rząd Arabii Saudyjskiej wdraża jeden z największych na świecie systemów transportu publicznego. Inwestycja ta tworzy wydajną, bezpieczną i zrównoważoną sieć transportową, generuje tysiące miejsc pracy i pobudza gospodarkę. Linie niebieska i czerwona obejmują w pełni zautomatyzowane operacje, umożliwiające skrócenie odstępów między pociągami w celu znacznego zwiększenia przepustowości pasażerów. Oferują one cyfrowe i zrównoważone opcje podróży dla obywateli Rijadu i stanowią sztandarowy projekt dla firmy Siemens Mobility pod klucz – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Imponujący projekt transportu zbiorowego w Rijadzie składa się z sześciu linii metra o łącznej długości 176 kilometrów oraz floty 842 autobusów o długości 1900 kilometrów. Siemens Mobility odegrał kluczową rolę w tym rozwoju nie tylko poprzez dostarczenie 67 pociągów Inspiro, ale także poprzez wyposażenie linii niebieskiej i czerwonej w najnowszą wersję systemu sterowania pociągiem opartego na komunikacji [CBTC]. Oprócz zaangażowania w projekt metra, Siemens Mobility pozyskał oddzielny kontrakt serwisowy od Capital Metro Company [CAMCO], spółki joint venture RATP Dev i SAPTCO, operatora linii niebieskiej i czerwonej. Umowa ta obejmuje fazę mobilizacji, a następnie utrzymanie wszystkich komponentów i systemów dostarczonych przez Siemens Mobility, a także infrastruktury torowej przez dodatkowe trzy lata.

Metro w Rijadzie: Zautomatyzowane pociągi metra bez maszynisty

41 czterowagonowych i 26 dwuwagonowych pociągów bez maszynisty typu „Riyadh Metro”, opartych na platformie Siemens Mobility Inspiro, zostało zaprojektowanych z myślą o specyficznych warunkach klimatycznych regionu. Większy i bardziej wydajny system klimatyzacji zapewnia przyjemne warunki klimatyczne w przedziale pasażerskim. Dodatkowo, filtry i systemy uszczelniające ograniczają przedostawanie się piasku do obszarów takich jak klimatyzacja, systemy trakcyjne, hamulce i wózki. Inną godną uwagi cechą techniczną jest możliwość automatycznego łączenia i rozłączania pociągów. Pozwala to operatorowi zdalnie wybierać, które pociągi mają być sprzęgane lub rozłączane z centrum kontroli operacji, umożliwiając elastyczne długości pociągów w zależności od zapotrzebowania.

Pociągi Inspiro oferują kompleksową informację pasażerską dla zapowiedzi i informacji multimedialnych, aby poprawić wrażenia z podróży. Metro w Rijadzie zapewnia zoptymalizowane zużycie energii, niskie koszty utrzymania i wysoką zdolność do recyklingu. Dostawa pociągów metra bez maszynisty do Rijadu rozpoczęła się w 2018 r., co stanowi znaczący kamień milowy we wdrażaniu systemu transportu publicznego w Rijadzie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5