– Dla polskich klientów Trapeze proponuje narzędzia do zarządzenia transportem publicznym, systemy informacji pasażerskiej i systemy biletowe. Ciekawostką jest autobus autonomiczny, którego wdrożeniem Trapeze zajęło się w Szwajcarii – mówił podczas Kongresu Trasportu Publicznego i Inteligentnego Miasta Mikołaj Kwiatkowski, specjalista ds. sprzedaży i marketingu firmy Trapeze.
Systemy Trapeze do gospodarowania flotą autobusów wdrożono w Polsce m.in. w Krakowie. Z kolei do Zielonej Góry i Bielawy Trapeze wprowadziło informację pasażerską swojego pomysłu. W ofercie producenta są też systemy biletowe, a także programy do organizacji transportu miejskiego na żądanie, coraz popularniejszego
w Polskich miastach.
– Dodatkowo skupiamy się na mobilności jutra, czyli wdrażaniu autonomicznych pojazdów do systemów dyspozytorskich i do ruchu miejskiego. 28 marca tego roku udało nam się wdrożyć taki pojazd w Szwajcarii, w Neuhausen am Rheinfall – mówi Mikołaj Kwiatkowski. Do dzisiaj przewiózł on bezkolizyjnie i bez jakichkolwiek problemów ponad 15 tysięcy osób.
Autonomiczny minibus stał się jedną z największych atrakcji turystycznych regionu. Sprawdza się też jako zwyczajny środek transportu, i to na tyle dobrze, że niebawem trasa pojazdu zostanie wydłużona, a do eksploatacji wejdzie drugi minibus. Pierwszy pojazd kursuje przez 8 godzin dziennie, na razie jest nadzorowany przez kierowcę, nie sprawuje on jednak bieżącej kontroli nad autobusem.
– Zadaniem Trapeze było wdrożenie minibusa do systemu dyspozytorskiego. Dyspozytor widzi ten autobus w systemie i będzie mógł decydować o jego użyciu tak jak każdego innego pojazdu z kierowcą – opisuje pomysł przedstawiciel Trapeze.
W Polsce Trapeze złożył ostatnio najlepszą ofertę na dostawę systemu informacji pasażerskiej
dla Częstochowy.