Tramwaje Warszawskie szykują się do otwarcia trasy tramwajowej do Wilanowa. W tym tygodniu na tym odcinku pojawiły się dwukierunkowe Jazzy a także autobusy, gdyż część infrastruktury jest wykonana jako Trasa Autobusowo-Tramwajowa. Szczególną uwagę poświęcono testom krańcówki przy Branickiego, która przeszła wszystkie testy wzorowo.
Tramwaje Warszawskie od kilkunastu dni prowadzą intensywne testy nowej infrastruktury na nowej trasie tramwajowej do Wilanowa. Przypomnijmy,
że, 14 października testowe tramwaje pokonały cały odcinek nowej trasy, aż do krańca przy Świątyni Opatrzności Bożej w Wilanowie. W kolejnych dniach odbyło się ponad 100 różnorakich testów “krańcówki” przy Branickiego, które przebiegły bez zarzutu.
Ostatnio na nowy odcinek wjechały również dwukierunkowe Jazzy z Pesy, bowiem do tej pory na trasie testowano tylko dwukierunkowe “Hultaje. Tramwaje Warszawskie przetestowały również tabor autobusowy, który będzie kursował po pasach Tramwajowo-Autobusowych, które powstały na niektórych odcinkach inwestycji.
– Na torach pojawiły się nie tylko Hyundaie, ale także inne typy tramwajów dwukierunkowych, które w przyszłości mogą pojawić się na nowej trasie. Przeprowadziliśmy także jazdy próbne z wykorzystaniem autobusów, gdyż na części trasy znajdują się wspólne pasy autobusowo-tramwajowe – mówi rzecznik prasowy przewoźnika, Witold Urbanowicz.
Urbanowicz przypomina, że nowa trasa tramwajowa ma zostać oddana do użytku na przełomie października oraz listopada, lecz w tym momencie ciągle nie podano konkretnej daty startu połączeń tramwajowych. Wiadomo aktualnie, że wraz ze startem połączeń tramwajowych na odcinki wykonane w formie TAT nie wjadą jeszcze autobusy.
Przypomnijmy, że do Wilanowa
dojadą linie tramwajowe nr 14 oraz 16, a do pętli Stegny, która ma zostać oddana do użytku w wakacje przyszłego roku, pojedzie linia nr 19. Poza zmianami w liniach tramwajowych zmieni się również siatka połączeń autobusowych, o
której szerzej tutaj.