Trwa przebudowa trasy kórnickiej - torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej i przystanków od ul. Jana Pawła II do os. Lecha. Zgodnie z zapowiedziami, z początkiem wiosny wznowione zostały prace na odcinku sąsiadującym z użytkiem ekologicznym Traszki Ratajskie. Do tej pory roboty te były wstrzymane z uwagi na sen zimowy chronionych gatunków płazów.
W marcu traszki wybudziły się ze snu i jak co roku wędrowały w kierunku zbiorników rozrodczych na terenie użytku ekologicznego z okolic torowiska, gdzie spędziły zimę. Teraz są już bezpieczne i najbliższe dwa miesiące spędzą w stawach. Ze względu na tak wyjątkowe sąsiedztwo, inwestycja na trasie kórnickiej prowadzona jest pod nadzorem herpetologicznym. Dzięki współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, zaplanowano także cały szereg działań kompensacyjnych. Już wkrótce z gałęzi i pni powstaną zupełnie nowe zimowiska dla traszek i innych płazów żyjących na terenie użytku ekologicznego.
– Na pozostałym odcinku trasy kórnickiej prace toczyły się całą zimę, fragment przylegający do użytku ekologicznego był wyjątkiem. Teraz przystępujemy do rozbiórki starego torowiska i sieci trakcyjnej w tym miejscu. Równolegle kontynuujemy pozostałe prace torowe i budujemy konstrukcję drogi, która będzie przedłużeniem ul. Pleszewskiej – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Docelowo ul. Pleszewska zostanie przedłużona na odcinku od skrzyżowania z ul. Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko. W ramach inwestycji zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze wzdłuż trasy tramwajowej.
Główne zadanie to przebudowa zużytego torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej i przystanków. Stare elementy zostały zdemontowane, wykonawca buduje konstrukcję nowego torowiska i fundamentów słupów trakcyjnych. W ostatnim czasie na przystanku przy osiedlu Lecha pracował nad schodami i pochylniami. Równolegle trwają prace związane z infrastrukturą podziemną, m.in. siecią kanalizacji deszczowej. Obecnie trwa renowacja kolektora deszczowego z komorami i studniami, ale też prowadzone są prace związane z oświetleniem.
Wykonawca przebuduje i dostosuje do potrzeb osób z niepełnosprawnościami przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia, zaś przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Do zadań wykonawcy należą również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje.
Przebudowa trasy kórnickiej to ostatni etap inwestycji związanej z tzw. Górnym Tarasem Rataj. Wcześniej wyremontowana została trasa wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze, a nowy odcinek torowiska wraz z pętlą powstał przy ul. Unii Lubelskiej. Zakończenie prac przewidziane jest na IV kwartał bieżącego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.