MPK Poznań właśnie otworzyło oferty w przetargu na zakup minimum 15 autobusów przegubowych, napędzanych silnikiem Diesla. W ramach opcji przewoźnik może zamówić jeszcze kolejnych pięć autobusów. O zamówienie ubiega się trzech producentów, lecz każda z ofert znacząco przewyższa budżet MPK.
MPK Poznań
po raz kolejny próbuje kupić autobusy przegubowe. O chęci i potrzebie ich zakupu
mówił nam prezes spółki, Krzysztof Dostatni. Pierwsze postępowanie dotyczyło zakupu autobusów hybrydowych. Wpłynęły w nim dwie oferty, lecz obie okazały się znacznie droższe niż zakładany budżet,
a przetarg został unieważniony. Drugie podejście dotyczy już zakupu autobusów napędzanych silnikiem Diesla. MPK chce zakupić 15 autobusów o długości 18 metrów, a zamówienie może zostać rozszerzone o kolejne 5 pojazdów w ramach opcji.
Właśnie minął termin składania ofert. Ostatecznie dostawą nowych pojazdów są zainteresowane trzy firmy, a więc Solaris, EvoBus (dealer Mercedesa), a także Man. Każda ze złożonych ofert znacznie przekracza budżet MPK, opiewający na 22,140 mln złotych w przypadku zamówienia podstawowego, oraz na 29,520 miliona złotych w przypadku zamówienia podstawowego wraz z opcją.
Najtańszą ofertę złożył EvoBus, a więc dealer Mercedesa. Firma zaproponowała wykonanie zamówienia podstawowego za około 27,444 miliona złotych, natomiast opcja została wyceniona na dodatkowe 9,148 miliona złotych. Solaris chciałby dostarczyć autobusy za kwotę 29,516 miliona złotych. To kwota za podstawowe zamówienie, natomiast opcja została wyceniona przez firmę z Bolechowa na niespełna 9,839 miliona złotych. Najdroższa oferta, autorstwa Mana, jest warta prawie 33,653 miliona złotych za zamówienie podstawowe oraz dodatkowe 11,07 miliona złotych za opcję.
Żeby rozstrzygnąć postępowanie, zamawiający będzie musiał sporo dopłacić.