Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tubingi dla łódzkiego tunelu powstaną w rejonie Rawy Mazowieckiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tubingi dla łódzkiego tunelu powstaną w rejonie Rawy Mazowieckiej
fot. WU
Trwają przygotowania do rozpoczęcia drążenia tunelu średnicowego w Łodzi. Na miejsce dostarczane są elementy pierwszej tarczy TBM, która ma zacząć drążyć tunel w połowie tego roku. Jak szacują PKP PLK, inwestycja wymaga wyprodukowania ok. 26 tys. elementów obudowy tunelu.

W Łodzi w ramach inwestycji powstanie w sumie ok. 7,5 km tuneli. Składa się na to jeden dwutorowy tunel o długości ok. 3 km, którego średnica będzie wynosić 12,7 m oraz cztery jednotorowe tunele o łącznej długości ok. 4,5 km i średnicy 8,5 m, łączące powstającą trasę z linią kolejową nr 15.

W sumie ułożonych zostanie 17 km torów, które będą w najgłębszym miejscu znajdować się ok. 26 m pod ziemią. Na trasie znajdą się dwa podziemne przystanki – Śródmieście (u zbiegu Zielonej, Zachodniej i Kościuszki) na głębokości ok. 16 m oraz Polesie (u zbiegu Ogrodowej i Karskiego). PKP PLK analizują możliwość budowy trzeciego przystanku – między Kasprzaka a al. Włókniarzy. Decyzja w tej sprawie powinna zostać podjęta w I kwartale 2020 r.

Niedawno PKP PLK informowały, że na półmetku jest transport elementów pierwszej, większej tarczy TBM. Szyb startowy znajduje się między ulicami Stolarską i Odolanowską. Roboty, w związku z problemami jednego z konsorcjantów, mają już ok. siedmiomiesięczne opóźnienie. Jak ostatnio wskazywał zarządca infrastruktury, rozpoczęcie drążenia jest zaplanowane w połowie tego roku.

Zmechanizowane tarcze będą poruszać się w tempie ok. 10-15 m na dobę. Podobnie jak w przypadku II linii metra, maszyna drążąca tunel będzie od razu go obudowywać betonowymi tubingami. – Szacujemy, że do budowy całego tunelu potrzebne jest około 26 tys. „pojedynczych elementów” tubingów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Jak dodaje, tubingi będą produkowane w jednej z wytwórni z okolic Rawy Mazowieckiej.

Wykonawcą tuneli i stacji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki Energopol Szczecin. Zgodnie z umową prace przy budowie tunelu potrwają do końca 2022 r., a ich koszt to 1,4 mld zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5