Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Turecki Otokar na Transexpo 2016 zapowiada ekspansję w Polsce (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Turecki Otokar na Transexpo 2016 zapowiada ekspansję w Polsce (zdjęcia)
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPrzegubowy Otokar Kent C
Turecki Otokar dotąd nie miał zbyt wielu klientów w Polsce. Jednak wraz z coraz większą aktywnością w Europie, producent chce być silniej obecny także w naszym kraju. Dlatego pokazał w Kielcach kilka ciekawych modeli autobusów przeznaczonych do ruchu w miastach.

Najciekawszym modelem prezentowanym na targach Transexpo w Kielcach był niskopodłogowy, przegubowy Kent C o długości 18,75 m. Jest to najdłuższy pojazd w ofercie tureckiego producenta. Zabudowano w nim 370-konną jednostkę napędową DAF MX-11 zblokowaną z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. W przestrzeni pomiędzy pierwszymi a drugimi i naprzeciwko trzecich drzwi znalazło się naprawdę sporo miejsca dla pasażerów stojących, przez co pojazd jest bardzo przestronny. Trzeba jednak pamiętać, że układ siedzeń w dużej mierze zależy od zamawiających. Materiały wykończeniowe wykorzystane do budowy Kenta C są naprawdę przyzwoite, trudno przyczepić się też do jakości ich montażu. Design przestrzeni pasażerskiej Otokara przypomina nieco tańsze produkty Mercedesa z serii Conecto. Zresztą, zarówno Conecto jak i Kent, produkowane są w Turcji. Autobus oferowany jest w wariancie dieslowskim. Przegubowiec nie znalazł do tej pory nabywcy w Polsce.

Midibusy w ofercie Otokara

Drugim z pojazdów Otokara był trzydrzwiowy Kent C 10.8. To jeden z kilku pojazdów tej wielkości pokazanych na targach (obok Iveco Crossway’a 10.8 LE i zupełnie nowego Solarisa Urbino 10,5). Rynek na tego typu pojazdy pojawia się głównie we Francji i Włoszech i to właśnie do klienta z tego pierwszego kraju przeznaczony był prezentowany w Kielcach, niezwykle ładnie wykończony pojazd. Jego sercem był bardzo mocny jak na tą wielkość autobusu 280-konny silnik amerykańskiej firmy Cummins, zblokowany ze skrzynią biegów Voitha. Różnorodność stosowanych napędów przegubowego Kenta C i jego brata w wersji midi pozwala zwrócić uwagę na pakiet silników rożnych producentów, z których korzysta producent. Oczywiście, oferta dobierana jest pod każdy przetarg indywidualnie. Uzupełnieniem oferty Otokara na Transexpo w zakresie pojazdów dla komunikacji miejskiej był trzeci pojazd – 10,8-metrowy, niskowejściowy model Vectio LE.

Przemyśl i Tarnów już ma Otokary

Otokar otrzymuje coraz więcej zamówień z Europy Zachodniej. Firma dostarczyła swoje pojazdy do miast we Włoszech, Francji, otrzymała także pierwsze zamówienie z Niemiec. Po aktywnej obecności w Kielcach tureckiej marki można spodziewać się także większej jej aktywności w przetargach na rynku polskim.

– Nasze autobusy miejskie udało się dotąd sprzedać w dwóch miastach: Tarnowie i Przemyślu. W tym pierwszym mieście jeździ 19 naszych 12-metrowych niskopodłogowych autobusów Kent, w Przemyślu eksploatowane są midibusy Vectio 250 L. Najstarsze z tych pojazdów jeżdżą już 6 lat i nie ma z nimi problemów, są wręcz bardzo chwalone, także przez pasażerów, m.in. za bardzo wydajną klimatyzację. Cały czas interesujemy się polskim rynkiem i będziemy na nim bardzo aktywni – mówił podczas konferencji prasowej Tomasz Talarek, prezes Bus Trans Technik, reprezentującej Otokara w Polsce.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Otokary Arrivy wracają do obsługi pasażerów

Komunikacja

Warszawa: Otokary Arrivy wracają do obsługi pasażerów

Witold Urbanowicz 01 czerwca 2021

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Komunikacja

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Witold Urbanowicz 25 maja 2021

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Komunikacja

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2018

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Komunikacja

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Martyn Janduła 08 maja 2017

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Komunikacja

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Roman Czubiński 26 października 2016

Zobacz również:

Warszawa: Otokary Arrivy wracają do obsługi pasażerów

Komunikacja

Warszawa: Otokary Arrivy wracają do obsługi pasażerów

Witold Urbanowicz 01 czerwca 2021

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Komunikacja

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Witold Urbanowicz 25 maja 2021

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Komunikacja

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2018

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Komunikacja

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Martyn Janduła 08 maja 2017

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Komunikacja

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Roman Czubiński 26 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5